אירוע חמור התרחש במהלך סוף השבוע ב"מטבח של נטלי", מפעל החסד בשכונת כפר גנים בפתח תקוה בו מבושלות מדי יום ארוחות למאות נזקקים: חבורת נערים הגיע למקום, התפרעה והשחיתה ציוד בשווי אלפי שקלים.
(צילום וידאו: מתוך הרשת החברתית, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
כאמור, מדובר במקום שפועל בכתובתו הנוכחית ברחוב פנחס חגין שבכפר גנים מזה מספר חודשים, ודואג להאכיל למעלה -200 משפחות נזקקות ברחבי העיר ומחוצה לה והכל בהתנדבות מלאה.
ביום חמישי בערב הגיעה למקום חבורת נערים שנכנסו למתחם, התפרעו והשחיתו ציוד ישיבה שמיועד לנזקקים שבוחרים להגיע למקום ולאכול בו.
קראו גם:
"באותו ערב יצאתי לתל אביב כדי לחלק מזון לדרי רחוב כפי שאני עושה לא מעט ואיך שהגעתי לשם אני מקבלת מבול של טלפונים ולא הבנתי מה קרה", מספרת מייסדת העמותה ומנהלת המקום נטלי סחייק, שמפעילה אותו יחד עם אורית קוריאט ולילך קנדינוב. "שלחו לי את הסרטון ואמרו לי 'תראי מה קורה במקום שלך'".
1 צפייה בגלריה
השתוללות בכפר גנים
השתוללות בכפר גנים
השתוללות בכפר גנים
(צילום: מתוך הרשת החברתית, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
מה עובר לך בראש באותם רגעים?
"כואב לי שאנשים כותבים ברשתות 'איזה וונדליזם', 'איפה ההורים' ו'איזה חינוך', אבל איפה אתם, הקהילה? למה אתם מתעוררים רק שקורה דבר כזה? למה לא כולם באים ומתגייסים? אני מתחננת שעוד תושבים ירתמו לפרויקט ועונים לי 'יש יורו'. למה אתם לא מסבירים לילדים את החשיבות ומעלים למודעות את הפרויקט שמיועד לקשישים ונזקקים?
"כואב לי הלב מאוד. אני לא מקבלת על זה שכר, עובדת שם מהבוקר עד הערב, אנחנו לוקחים תרומות, מבשלים, מנקים ומסדרים, יוצאים לחלוקת מזון ובסוף מגיעים בחורים ותראה מה הם עושים. אני לא יכולה לנעול את השער כל הזמן כי פעמים רבות מגיעות תרומות למקום או אנשים שבאים לאכול שם".
פנית למשטרה?
"לא פניתי למשטרה, כי אני לא רוצה לסבך חבר'ה צעירים, לא אעשה את זה. ראש העירייה אבל עושה ימים ולילות לעמותה שזה דבר ענק ואני יכולה רק להודות לו ולעירייה על כך. חבל שדבר כזה קורה".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה