בבוקרו של אחד מימי החול של השבועות האחרונים החלטנו לעלות על הרכבת הקלה בתחנה המרכזית בפתח תקוה, כדי לראות מה השתנה מאז שנפתחה אי שם באוגוסט 2023.
ובכן, מתברר שלא מעט השתנה. עלינו על הרכבת בסביבות השעה 8 בבוקר ועם התקדמות התחנות היא הפכה עמוסה וצפופה בעיקר בחיילים, צעירים ואנשים שעושים דרכם למקומות העבודה. הרגשנו קצת כמו ברכבת התחתית של לונדון בשעות העומס של הבוקר או אחר הצהריים. שלא תבינו לא נכון, זה מצויין שהרכבת הייתה עמוסה - כל מי שנמצא בתוכה חוסך למעשה מקום בכביש ואולי קצת מקל על הפקקים לתל אביב.
הרכבות יוצאות בזו אחר זו מהתחנה המרכזית ולכן גם אם פספסתם אחת, תבוא מייד אחרת. שילמנו על הנסיעה באמצעות אחד היישומונים, ואפשר גם להוציא כרטיס חד פעמי במכונות שנמצאות בתחנה עצמה.
הרכבת נסעה די לאט בתוך העיר בגלל שיש בדרך צמתים ורמזורים, אבל כשהגענו אל מתחת לאדמה באזור גהה היא "נתנה גז" ומשם דהרנו עד תחנת ארלוזורוב. רבים מהנוסעים עמדו כי לא היו כבר מקומות ישיבה, אבל איזה תענוג זה לשבת ולהגיע בלי פקקים אל מחוז חפצנו.
בסופו של דבר הגענו אל תחנת ארלוזורוב בתל אביב אחרי קצת יותר מחצי שעה. התחנה נראית מודרנית ויפה, עם מדרגות נעות שמעלות אותך ממעמקי האדמה. היציאה לכיוון תחנת הרכבת סבידור קלילה ומהירה ומשם הדרך פתוחה לכל מקום שתרצו.
קראו גם:
לסיכום: אם אתם צריכים להגיע לתל אביב, לכו על האופציה של הרכבת הקלה. זה מאוד נוח, גם אם הרכבת עמוסה לעיתים בשעות השיא.