חוקר המשטרה שנלחם בעולם הפשע הלך לעולמו: יגאל אנקורי, איש המשטרה לשעבר שהקדיש את מרבית חייו למאבק בפשע המאורגן, ותושב פתח תקוה, הלך אתמול לעולמו בגיל 79 בעקבות מחלה.
אנקורי שירת במשטרת ישראל בין השנים 1963-1982 ומילא מגוון רחב של תפקידים. בין היתר היה ראש המודיעין בימ"ר תל אביב, מפקד תחנת מסובים ואף ראש המודיעין והבילוש של מטה מחוז תל אביב. אנקורי נחשב לחוקר מיומן מהשורה הראשונה והיה בין האחראים לפיענוח הרצח של הילד אורון ירדן על ידי צבי גור ב-1980.
2 צפייה בגלריה
יגאל אנקורי
יגאל אנקורי
יגאל אנקורי
(צילומים: מתוך הטוויטר)
לאחר פרישתו מהמשטרה, לא נטש את התחום, והקים חברות שמירה, אבטחה ובלדרות כספים. בנוסף שימש כחוקר פרטי בחברות שונות, הוציא ספר בשם "עין בולשת" וב-2006 הקים את התנועה למאבק בפשע ובשחיתות בישראל. בשנים האחרונות, חלה התדרדרות במצבו הבריאותי ואתמול כאמור, הלך לעולמו.
"יגאל היה אדם נחמד, דגול, איש ישר דרך ובעל עקרונות שנתן את כל כולו במאבק נגד השפיעה ולמען הצדק", אומר עליו חברו הקרוב שלומי לוי. "הוא תרם את כל חייו למען המשטרה, גם אם לפעמים זה בא על חשבון המשפחה. עד יומו האחרון למעשה אהב לעזור לאנשים ופעל למען הציבור והכלל, אלו דברים שהיו חשובים לו מאוד.
2 צפייה בגלריה
יגאל אנקורי עם חברו שלומי לוי
יגאל אנקורי עם חברו שלומי לוי
יגאל אנקורי עם חברו שלומי לוי
(צילומים: באדיבות שלומי לוי)
קראו גם:
"באחד מביקוריו בביתי, יגאל השאיר לי צוואה שבתוכה הנחיות להלוויה אם וכאשר תהיה. בין היתר הוא ביקש שנשמיע את שירו של שלמה רון 'בדרך שלי', וכעת עם לכתו השיר הופך למשמעותי עוד יותר כי הוא באמת בחר ללכת מאיתנו בדרכו שלו. יגאל היה אגדה בחייו ויהיה אגדה לאחר מותו".
הלוויתו של יגאל התקיימה היום (חמישי) בבית העלמין ירקון, בסיומה אוהביו מילאו את צוואתו והשמיעו מוסיקה מעל קברו הטרי.
יהי זכרו ברוך.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה