אזרחים רבים מכל רחבי הארץ הגישו מאז תחילת מלחמת השביעי באוקטובר בקשה לזכאות לרישיון כלי ירייה פרטי. הסיבה לכך היא אובדן תחושת הביטחון שיש בציבור, שמעוניין להגן על עצמו בעת צרה.
2 צפייה בגלריה
אקדח מטווח כלי נשק - תמונת פייסבוק
אקדח מטווח כלי נשק - תמונת פייסבוק
מטווח. תושבי פתח תקוה סורבו לקבל רישיון נשק
(צילום המחשה: shutterstock)
תושבים בעיר פתח תקוה, שביקשו גם הם לקבל נשק לידיהם, סורבו על ידי המשרד לביטחון פנים. הסיבה לכך היא שאחד הקריטריונים לקבל רישיון הנשק היא מגורים ביישוב מזכה. בעוד שיישובים רבים בארץ נחשבים למקום מגורים שמאפשר קבלת נשק – פתח תקוה לא נחשבת כזו.
קריטריונים נוספים הם אזרחות ישראלית, שירות צבאי מלא, ידיעת השפה העברית ועוד. יצויין כי ניתן להוציא רישיון גם דרך תבחינים נוספים – כגון עיסוק במקצועות ספציפיים (כבאים, אנשי שירות ביטחון וכו'), מקום עבודה או לימודים.
העובדה שפתח תקוה אינה יישוב שמאפשר קבלת נשק גורמת לתסכול בקרב תושבים בעיר. "אחרי הטבח שהיה בדרום והעובדה שלא היה מענה במשך שעות לתושבים בזמן שהמחבלים השתוללו בבתים, אין סיבה שלתושבי פתח תקוה לא יתנו לקבל נשק כדי להגן על עצמם", אומר אחד התושבים. "אנחנו רוצים שיתנו לנו להגן על עצמנו כמו שיישובים אחרים באזור יכולים. אי אפשר לדעת מה יקרה כאן בהמשך".
ביקשנו את תגובת המשטרה והעירייה לנושא החשוב הזה, והופתענו לגלות כי במשטרה אין התנגדות לכך שתושבי פתח תקוה יקבלו רישיון נשק – אלא שהעירייה, לדבריהם, לא הגישה בקשה בנושא.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה בפתח תקוה
(צילום המחשה)

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל אחראית לנושא היישובים המזכים במתן רישיון נשק ופועלת על פי נוהל סדור לעניין ישובים זכאים. על מנת להמציא זכאות רישיון נשק לתושבים, הרשות המקומית נדרשת לוודא כי הינה עומדת בקריטריונים שנקבעו על ידי משטרת ישראל ולפעול אל מול מפקד המרחב או מפקד התחנה הטריטוריאלית אשר יגישו את המלצתם לאישור זכאות זו. עם קבלת ההמלצה, מועברת חוות דעת מקצועית מטעם משטרת ישראל לאגף כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי אשר קובע אם להכניס את היישוב המבקש לרשימת היישובים המזכים. באשר לנשיאת נשק בעיר פתח תקוה, לא התקבלה בקשה כאמור".
מדוברות העירייה נמסר: "הנושא נמצא בסמכות רשויות המדינה ובמסגרת ההקלות שפורסמו לאחרונה רבים מתושבי העיר נמצאו עומדים בקריטריונים. אנו מקווים כי המגמה הזו תימשך ויינתנו הקלות נוספות שיאפשרו לתושבים נוספים להתחמש באופן אחראי. על כל פנים, העירייה ממשיכה להרחיב את פריסת מערך האבטחה העירוני במאות סיירים עירוניים, מאבטחים, עובדי עירייה, מגויסים למילואים ועוד".