בצל העלייה בתחלואה: עשרות תושבים הגיעו אתמול לרחוב חיים עוזר והפגינו נגד הגבלות הקורונה ובטענה כי הממשלה כופה סנקציות על התושבים ועל ילדים.
המפגינים שהגיעו לרחוב המרכזי, קראו נגד מדיניות הממשלה ומגבלות התו הירוק והתו הסגול שנכנסו לתוקף לאחרונה והניפו שלטים בהם נכתב בין היתר "יבוטל התו הירוק לאלתר", "הזריקה הזו מסוכנת לילדים, הוירוס לא", "לא נבדקים לא נדבקים", ו-"ילדינו לא עכברי ניסיון".
2 צפייה בגלריה
הפגנת מתנגדי חיסונים פתח תקוה
הפגנת מתנגדי חיסונים פתח תקוה
הפגנת מתנגדי חיסונים פתח תקוה
(צילום: באדיבות שחר נעמני)
כל זאת כאמור, במקביל לעלייה במספר המאומתים בעיר שעמד הבוקר (חמישי) על 2,064 .
"אני חושב שמה שקורה במדינה עבר את הגבול", מציין שחר נעמני, תושב העיר שהשתתף בהפגנה.
"עושים פה סנקציות וגורמים ליצירת שני מחנות בעם. פוגעים בעסקים ונכנסים לתיק הרפואי של בני אדם. אני כאדם אלרגי לחיסונים, ונפגע חיסון בעברי, לא אמור להרגיש ככה בחיים, כנ"ל גם אדם שפטור ממסכה. אני בעד שאנשים יזעקו כי אין כאן מידתיות ובנוסף מופצים המון שקרים".
עד עכשיו ראינו שהגבלות שונות לא הועילו כדי להוריד את התחלואה, אז אם הממשלה העדיפה כרגע ללכת לפי התו הירוק ולא סגר, זה לא טוב?
"לא, שתי האפשרויות שגויות. בסופו של דבר העסקים לא יכולים לפעול בשלווה עם ההגבלות האלו. אנשים לא יילכו כל שני וחמישי ילכו לעשות בדיקה בשביל ילד".
2 צפייה בגלריה
שחר נעמני בהפגנת מתנגדי חיסונים פתח תקוה
שחר נעמני בהפגנת מתנגדי חיסונים פתח תקוה
שחר נעמני בהפגנת מתנגדי חיסונים פתח תקוה
(צילום: באדיבות שחר נעמני)
מנגד, אפשר לראות את כמות המאושפזים במצב קשה בבתי החולים.
"אלו שמאושפזים ונפטרים מקורונה צריך לבדוק אלו מחלות רקע יש להם מעבר לכך. לפי דעתי מנפחים את הנתונים. בנוסף יש הרבה מקרים של חולים קשה שדווקא התחסנו, וגם כאלו שסובלים מתופעות לוואי לאחר שהתחסנו ועל זה לא מדברים.
קראו גם:
"אנשים כרגע מפחדים מאכיפה, מפחדים מהשוטרים. כמה חולים הגיעו במצב קשה לבית החולים ללא מחלות רקע? אחוז נמוך. אז בשביל אותו אחוז נמוך מגבילים עכשיו יותר מ 9 מיליון אזרחים? מגבילים מיליוני ילדים? יש לנו מה ללמוד ממדינות אחרות איך לחיות לצד הנגיף. אני חושב שמי שהמצב מפריע לו צריך לצאת ולזעוק".
חשוב לציין כי משרד הבריאות ממליץ לכל האנשים החל מגיל 12 להתחסן כדי למנוע תחלואה בנגיף הקורונה, להציל חיים ולמנוע הידבקויות.