כששואלים את רחלי פורת, גננת מפתח תקוה, עם מי היא הייתה רוצה לשבת לקפה, היא עונה עם רועי קליין ז"ל, ומסבירה: "הוא היה קצין גולני שנהרג במלחמת לבנון השנייה בעת שהגן על חייליו, ספג רימון בגופו ומסר נשמתו עם קריאת שמע ישראל.
1 צפייה בגלריה
רחלי פורת
רחלי פורת
רחלי פורת. "עיר שמייצרת התפתחות גדולה לנשים"
(ריאן)
"רועי היה אדם מיוחד, מנהיג אמיתי שדרכו ניתן ללמוד על מנהיגות ועוצמה ובעיקר על אחדות ואהבת האחר. הייתי רוצה להודות לו בפגישה ולחבק אותו בשם כל עם ישראל והחיילים", אומרת פורת בת ה-37.
למה פתח־תקוה?
"כי זו עיר שהיא מושבה שמייצרת בתוכה התפתחות וקידמה לצד שמירה על ערכים, מסורת ופשטות. עיר שמאחדת בתוכה מגוון רחב של אוכלוסיות שחיות זו לצד זו בערבות הדדית עם חינוך למצוינות, תנועות נוער, פעילויות, מיזמים חברתיים וקהילה פעילה שטומנת בתוכה המון עשייה בכל התחומים.
"עיר שמייצרת גם התפתחות גדולה לנשים ומכבדת ומסייעת לבעלי חיים".
קראו עוד>>
מה הפינה האהובה עלייך בפתח־תקוה ולמה?
"רחוב חיים עוזר השוקק, שם ניתן למצוא כל דבר שרוצים וסתם לשבת לשתות קפה או לאכול פלאפל מיתולוגי. המפגש עם החנויות של פעם והסוחרים שמוכרים מרכולתם הוא מעניין, משמח, עם מהות פשוטה. זו חוויה שלא דומה לקניות בקניון או במרכז מסחרי, מה גם שמדובר בסיוע לעסקים קטנים שזקוקים לזה".
דבר לא שיגרתי שעשית בעיר?
"אני מקימה ומפתחת מיזם חברתי של תמיכה בחיילים וחיילות בודדים בעיר. הסיוע בא לידי ביטוי במענה לצרכים שלהם במגוון רחב של דרכים כגון: הכנת אוכל לדירות בסופשבוע, משפחות מארחות, סיוע ברהיטים לדירות, פינוקים בחגים ובימי הולדת, סיוע בקניות מצרכים לדירות ועוד.
"אני נעזרת במתנדבים ומתנדבות מהקהילה ובקבוצות וואטסאפ שאני מנהלת".
כיצד הקורנה השפיעה על עיסוקך?
"זעזעה את עולמנו והוציאה אותנו משיגרה רגילה של חיים. בתחום החינוך עברנו לקיום שיעורים בזום, אז במידה מסוימת היה קשר עם הילדים אבל אני חושבת שלכולנו ניתנה ההזדמנות להבין ולהעריך יותר את הבריאות, את השיגרה הברוכה ואת המסגרות".
מה הרוח של פתח־תקוה?
"התקדמות ושינוי, של התפתחות גדולה מאוד שניכרת בשנים האחרונות, הן בשכונות חדשות ואיכותיות, והן של רוח צעירה שבאה בעקבות זה.
"מכאן גם יש שינוי בהפיכת העיר למקום תוסס עם יותר מרכזי בילוי שמתפתחים ועוד מרכזים מסחריים שנפתחים ומייצרים עיר שיש בה עניין. בנוסף, יש גם מרכזים קהילתיים מגוונים, בריכות ומגרשי טניס שנותנים מענה גם לאוכלוסייה הבוגרת יותר, ובעייני זה שילוב מאוזן ומנצח".
מה היית רוצה לשנות או לשפר בפתח־תקוה?
"הייתי רוצה להעלות יותר את המודעות לחיילים וחיילות בודדים בעיר. לתת לנושא הזה הרבה יותר מקום בסדר היום ולקדם תהליכים שקשורים בהם, הן מבחינה תקציבית והן מבחינה חברתית".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה