הורם בפתח תקוה, הגעתם לבית הספר כדי לאסוף את בדיקת האנטיגן לקראת פתיחת שנת הלימודים ונתקלתם במחסור? אתם לא לבד. מתברר כי קיים חוסר בבדיקות בעיר, אותו העירייה מנסה להשלים מול משרד החינוך ומשרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
מה רמת הנוגדנים אצל ילדים?
מה רמת הנוגדנים אצל ילדים?
חסרות ערכות בדיקה לילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
כידוע, כחלק מההיערכות לקראת שנת הלימודים ובמטרה לפתוח אותה בצורה חלקה מבחינת רמת התחלואה, במשרדי הממשלה הנחו את ההורים לילדים בגילאי 3-16 לבצע בדיקות קורונה ביתיות (אנטיגן) לילדיהם במטרה לאתר את התלמידים המאומתים.
על הבדיקות אחראי משרד החינוך בתיאום עם השלטון המקומי, ויחד עם הרשות המקומית הם אמורים לספק אותן לכלל התלמידים בטווח הגילים המדובר. החלוקה בפתח תקוה, כמו בערים רבות, נעשתה בימים האחרונים בשטח מוסדות החינוך, אך מתברר כי לא כולם יכלו לקבלן בעקבות מחסור שהתגלה בכמות הבדיקות שסופקו.
"זה פשוט חלם", אומרת חברת הנהגת ההורים באחד מבתי הספר בעיר. "קיבלנו פחות בדיקות מכמות התלמידים. אני חושבת שהמדינה שיערה שלא כולם יגיעו להיבדק ולכן סיפקו כמות נמוכה יותר".
כיצד אתם מנסים לפתור זאת כרגע?
"התרענו בפני ההנהגה העירונית ועכשיו באמצעות הרשות אנחנו מנסים להשלים את החוסרים דרך משרד החינוך ופיקוד העורף. לא בטוח שזה יקרה עד ה-1 בספטמבר".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר במערך חלוקה ארצי אשר מופעל על ידי משרד החינוך ישירות מול בתי הספר. למרות זאת, עיריית פתח תקוה פועלת באופן מתוגבר, הרבה מעבר לנדרש, כדי לסייע במערך החלוקה הן בגנים והן בבתי הספר. זאת בנוסף להיערכות בתוך מסגרות החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים. יודגש כי לצורך חלוקת הערכות העירייה השקיעה משאבים רבים ואף כוח אדם. במקביל, גורמי הרשות וראש העיר פועלים אל מול הגורמים הרלוונטיים האמונים על הנושא במשרד החינוך ומשרד הבריאות כדי להשלים את החוסרים בהקדם. יצויין כי בכל מקרה בפתח תקוה ישנה פריסה של מערכי בדיקה נוספים – בקופות החולים שקיבלו מתחמים מהעירייה לשם כך וגם המתחמים שקיבלו מד"א בספורטק סירקין ובמתנ"ס נפלאות, וכמובן המתחם הגדול ביותר בארץ שמופעל באיצטדיון. כך, בכל מקרה יש בעיר אפשרויות נרחבות לביצוע בדיקות".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה