בעקבות הפרסום במיינט פתח תקוה במהלך סוף השבוע בדבר הגשת כתב אישום נגד הסייעת אביבה מלכה בטענה כי נהגה באלימות כלפי פעוטות במעון נעמ"ת בפתח תקוה, הורים לפעוטות במעון בעמישב נסערים מאוד וטוענים כי היא נהגה באלימות גם כלפי ילדיהם לאחר אותם אירועים. ההורים הגישו תלונה נגדה בחודש מרץ האחרון ומאז היא הורחקה מהגן למשך חצי שנה.
2 צפייה בגלריה
ילדה קטנה - תמונת פייסבוק
ילדה קטנה - תמונת פייסבוק
ילדה בגן. התלונות המשיכו
(צילום המחשה: shutterstock)
כזכור, האירועים בגינם הוגש כתב האישום נגד מלכה (64) מתייחסים למספר ימים בחודש נובמבר בשנת 2020 אז לפי החשד צבטה ילדים והושיבה אותם בכוח. תלונה הוגשה במשטרה כעבור מספר ימים, וזו העבירה את התיק לעיון הפרקליטות כחודש לאחר מכן, אלא שרק בשבוע שעבר הוגש כתב האישום.
כאמור, לטענת הורים לפעוטות בשכונת עמישב, בזמן שהתיק היה בטיפול הפרקליטות, הועסקה אביבה במעון בו היו ילדיהם וגם שם עלה חשד להתנהלות בעייתית מצידה שהביאה את ההורים להגיש תלונה נגדה בחודש מרץ האחרון.
"מתחילת השנה הורים התלוננו עליה", אומרת אחת האמהות מהמעון בעמישב. "טענו שהיא צועקת, מדברת לילדים בצורה לא נעימה, והייתה ילדה שחזרה הביתה ואמרה שאביבה עשתה לה כואב ביד. היו הרבה נורות אזהרה שנדלקו אבל כל פעם שדיווחנו קיבלנו הרגשה שאנחנו מדמיינים ומתלוננים לשווא.
"יום אחד הגעתי מוקדם, אביבה לא הבחינה בי וראיתי אותה ממש צועקת על הבן שלי ואחר כך תפסה אותו מהיד וגררה אותו לאורך החדר עד שהושיבה אותו בכוח על ספסל אחר. קפאתי במקום, לא האמנתי למה שראיתי ולתשובה שלה שהיא רק רצתה לצלם אותו ופשוט לקחתי אותו בלי לומר לה מילה.
"עיכלתי את מה שראיתי והתקשרתי למנהלת כדי לספר לה את מה שראיתי. לאחר שהיא ביררה ולטענתה לא היה משהו חריג דרשתי לפתוח את המצלמות כי אמרתי שאין סיכוי שזה המקרה היחידי".
ימים ספורים לאחר מכן, הגישה האם תלונה במשטרה שפתחה בחקירה, לקחה את המצלמות ובינתיים הרחיקה את הגננת מהמעון למשך חצי שנה. "במשך מספר חודשים הבן שלי לא היה אוכל כמו שצריך, הוא ירד במשקל ולא ראיתי את זה כתמרור אדום. כמה שבועות לפני שהגשתי את התלונה, הוא ממש בכה שהוא לא רוצה ללכת. הוא היה מתעורר בלילה בצרחות והיה ממש קשה להרגיע אותו. מאז חודש מרץ הוא איתי בבית, הוא חזר לאכול כמו שצריך, ישן לילה שלם ואתה רואה ילד חדש".

2 צפייה בגלריה
ילדה קטנה
ילדה קטנה
"מתהפכת לנו הבטן"
(צילום המחשה: shutterstock)

כיצד הרגשת כששמעת שהוגש נגדה כתב אישום?
"הרמתי כמה טלפונים, עשינו בירור והצלחנו להצליב מידע שזו אותה אחת. ברגע שהבנתי שזו בטוח היא חוויתי קשיי נשימה. כל הכאב, והקשיים שהילדים שלנו חוו יכלו להימנע אם הייתה התראה או איזה פיקוח על גננת שהוגשה נגדה תלונה כבר לפני שנתיים וחצי. מדובר במחדל גדול וכרגע אנחנו מחכים לעדכון מהמשטרה לגבי החקירה נגדה מחודש מרץ. כרגע אני מתוסכלת וכועסת שאישה שחשודה בתקיפת ילדים יכולה לעבור מגן לגן ולהמשיך לעבוד".
אם אחרת הוסיפה: "מרגע פרסום הכתבה הבטן מתהפכת לנו. לא פשוט לקום לידיעה על הגשת כתב אישום נגד מטפלת שעד לפני שלושה חודשים הייתה המטפלת הראשית במעון של הבן שלנו, האדם אשר הפקדנו בידיו בכל בוקר את היקר לנו מכל. מה שהכי מקומם בכל העניין היא הידיעה שמטפלת שכבר פוטרה בשנת 2020 מעבודה בגן ילדים אחר בעיר בגלל חשד להתעללות, הגיעה לעבוד במעון של הבן שלנו למשך שנה וחצי עד שגם אצלנו בגן הנורות האדומות נדלקו והוגשה תלונה במשטרה.
"גלגלי השיניים והצדק של משטרת ישראל ומערכת המשפט עובדים לאט מידי. אנו, ההורים מחכים בחרדה כבר מחודש מרץ שיקראו לנו למשטרה לצפות בסרטונים על מנת לדעת מה עוללה המטפלת לילדנו. מצב זה היה נמנע אילו הייתה נעשית בדיקת רקע בסיסית לאותה מטפלת".

קראו גם:

פנינו למנהלת המעון המדובר, בו הועסקה אביבה עד לפני כשלושה חודשים, ולדבריה: "לא יכולתי לדעת שהוגשה תלונה נגדה במשטרה. גם במסגרת התלונה שהוגשה נגדה, אף אחד מנשות הצוות לא ראתה כלום ולא היינו נוכחות בשום סיטואציה. היום משרד החינוך אמור לבדוק את הדברים האלו אבל כשקיבלתי אותה, לא הייתה דרך לדעת".
ממשטרת ישראל נמסר כי: "יש לפנות לגורם הממונה בסוגיית העסקת עובדים בגן. באשר לחקירה, ככל שקיימת תשתית ראייתית כלל הממצאים מועברים לעיון והחלטת התביעות/פרקליטות, כמקובל".
תגובת פרקליטות מחוז מרכז (פלילי): אביבה מלכה נחקרה במשטרה בחודש נובמבר 2020. בתום החקירה היא שוחררה בתנאים, שלא כללו איסור עיסוק כסייעת או מטפלת, וזאת לאור רף החשדות שיוחסו לה.
לאחר בחינת התיק על ידי הפרקליטות, הוחלט כי יש מקום להגשת כתב אישום בגין מעשי תקיפה, אולם במכלול הנסיבות ניתן לשקול סיום ההליך בהסדר מותנה.
לאחר שהחשודה סירבה לסיום ההליך בהסדר מותנה, הוגש נגדה בשבוע שעבר כתב אישום.
בשל נסיבות העבירות המיוחסות לחשודה, והתנאים בהם שוחררה מלכתחילה, לא היה מקום בתיק זה לבקש מבית המשפט להטיל עליה מגבלות עיסוק.
רוני לוי, מטה המאבק למען הילדים: "במרץ האחרון הגיעה אלינו למטה המאבק תלונה מאמא שראתה סייעת בשם אביבה מלכה גוררת את בנה. האמא הופנתה להגיש תלונה במשטרה ולאחר שהמשטרה צפה בממצאים אותה סייעת הורחקה מהגן והנושא נמצא בחקירה. לא היה לנו מושג כי מדובר באותה אחת שהיה כנגדה הליך פלילי בגן אחר שמתנהל מזה שנתיים. אם היא היתה מורחקת לאלתר מטיפול בילדים, הילדים בגן הנוכחי יכלו להינצל מנחת זרועה לכאורה.
"הצעת חוק איסור עיסוק שעברה בקריאה ראשונה על ידי יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ מדברת עושה סדר בדיוק בנושא הזה כי כל מי שעומד כנגדה הליך פלילי מחויבת בהרחקה מידית מעבודה עם חסרי ישע. זה מצב אבסורד שמישהי עובדת בגן עוד באותה עיר כי אף אחד פשוט לא יודע ואין שום מעקב ופיקוח.
"חשוב אף לציין כי גם בתלונה הנוכחית, מסתבר כי שבועיים שלמים חסרים מהסיבה כי פשוט המצלמות היו כבויות כולל המקרה שהאמא ראתה במו עיניה אולם בשבועיים הנותרים שצפתה המשטרה נצפו מקרים שהובילו להרחקה מיידית. אין לדעת מה היה בחומר שנמחק, ועל כן יש לתקן את חוק המצלמות באופן מידי בכל הנוגע לחשיבות האכיפה של שמירת מכשיר ה- DVR והרחבה ל 60 יום. במקרה אחד יש לנו שני דברים העומדים בתיקון בחוק- חוק איסור עיסוק וחוק המצלמות, על שניהם יש באופן מידי לטפל".