"ברוך השם עברנו את זה ויצאנו ממצרים. השם עזר והיה לי נס", כך מספר היום ישראל קדוש, תושב העיר, שנעצר ביום ראשון על ידי הרשויות במדינה השכנה לאחר שחצה את הגבול עם אופנוע הים שלו.
קדוש, 32, שהה באילת מערב החג במסגרת ביקור אצל משפחתה של אשתו, וביום ראשון בבוקר החליט לצאת לרכב על אופנוע הים שברשותו. "הורדתי את האופנוע בחוף החשמל, והייתי שם לבד", הוא מספר. "התחלתי לעשות איתו סיבובים, ואחרי שעה בערך אמרתי שאסע לחוף הדולפינים. יצאתי לדרך וכנראה שלא שמתי לב, פספסתי אותו והמשכתי הלאה. לא ראיתי שום שלט שאני עומד לחצות את הגבול או שעלולה להיות בעיה.
"פתאום אני רואה שתי סירות מגיעות לכיווני, והאנשים שעליהן מנופפים לי עם הידיים ומסמנים לי לעצור. חשבתי שהם צריכים עזרה והתקדמתי לכיוונם. כשהתקרבתי אליהם, ראיתי שהם מצרים לפי המדים שהם לבשו".
מה עובר בראש באותו רגע?
"הבנתי שעשיתי טעות ועברתי את הגבול. באותו רגע קפצו עליי בצעקות ואיומים והרגשתי כאילו באים לחטוף אותי. לא היה נעים בהתחלה ולא ידעתי איפה אני הולך להיות ומה ההשלכות. עבר לי בראש שאולי ישתמשו בי כקלף מיקוח".
כיצד הגבת?
"ניסיתי לברוח אבל חסמו אותי, התחילו לצעוק ואז אמרתי להם שיירגעו והכל בסדר. התקשרתי למשטרה ואמרו לי שלא אתנגד. קלטתי את כל התמונה, עליתי לסירה שלהם, הם לקחו אותי לתחנה בסיני והתחילו לתחקר אותי".
באיזו שפה תקשרתם?
"האמת שאני מדבר קצת רוסית והיה שם מישהו שדובר גם את השפה אז הוא תרגם".
מה שאלו אותך?
"בן כמה אני, מה עשיתי באילת, איך הגעתי לשם. אז הסברתי להם מה שיכולתי, שהגעתי בטעות ושאין שלט שמורה על כך. הוא רשם את הכל, הראיתי להם גם צילום של הדרכון. אחרי חצי שעה הם התחילו להרגיע אותי והיו מאוד נחמדים אליי.
"הביאו לי קפה, שתייה, שקית ממתקים, נתנו לי גם מטען לפלאפון ואמרו לי לא לדאוג ושהם רק ממתינים לאישור מהרשויות כדי לשחרר אותי. אחרי 5 שעות שיחררו אותי ובגלל שהייתה לי תקלה באופנוע הם גם עזרו לי איתו עד שהגענו לגבול ושם חיכו לי שוטרים ממשטרת ישראל שעיכבו אותי לחקירה ולאחר מכן שיחררו אותי".
1 צפייה בגלריה
ישראל קדוש
ישראל קדוש
ישראל קדוש
(צילום: באדיבות ישראל קדוש)
קראו גם:
אשתך ניסתה לתפוס אותך במהלך היום?
"כן, דיברתי עם כולם. היא קצת פחדה בהתחלה אבל הכל בסדר. עברתי כמה הרפתקאות בחיים שלי, ואני נוסע הרבה לסיני. אחרי שקלטתי את התמונה הייתי רגוע".
יש איזו מסקנה שאתה יוצא איתה מכל האירוע?
"לראות ולדעת לאן אני נוסע. פשוט כך".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה