יום הכיפורים כבר מאחורינו ובצאת הצום החלו תושבים רבים מפתח תקוה להקים סוכות, בהתאם למנהג הידוע.
2 צפייה בגלריה
סוכה סוכות - תמונת פייסבוק
סוכה סוכות - תמונת פייסבוק
סוכה
(צילום המחשה: shutterstock)

בפתח תקוה נבנות סוכות רבות בגלל שרבים מבני העיר הם שומרי מצוות, במיוחד בשכונות בעלות הזיקה החזקה לדת כמו הדר גנים, כפר אברהם, שעריה ועוד. מדובר במראה יפה, אבל על סמך ניסיון העבר הוא גורר לעיתים גם קונפליקטים בין שכנים.
לפני הקמת הסוכה, רבים שואלים היכן מותר להקים סוכה בעיר. ובכן, בדקנו וחזרנו עם התשובות - כדי שלא תצטרכו לפרק את הסוכה ועל מנת שלא תצטרכו לריב עם השכנים.

איפה אסור ואיפה מותר להקים סוכה בפתח תקוה?


קודם כל, מכיוון שסוכה היא מבנה זמני ואירעי ניתן להקים אותה בלי אישור ממוסדות התכנון או העירייה. אבל, חשוב מאוד לדעת איפה אתם מקימים אותה.
אם הקמתם את הסוכה על החניה הפרטית שלכם בבניין - מותר לכם, בהתחשב לזה שמדובר בשטח שלכם לפי נוסח הטאבו. אבל, אם אתם מתכוונים להקים סוכה על שטח של חניה ציבורית, אתם צריכים לקבל את האישור של רוב דיירי הבניין האחרים מכיוון שמדובר גם בשטח שלהם. כך גם בנוגע להקמת סוכה בחצר או בגינה משותפת.
ומה לגבי סוכה שנבנית במרפסת של הדירות? בוודאי שמותר, שהרי מדובר בשטח פרטי של בעל הדירה.

2 צפייה בגלריה
סוכה סוכות - תמונת פייסבוק
סוכה סוכות - תמונת פייסבוק
חג סוכות שמח ובטוח
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

לא מעט תושבים מבקשים להקים סוכה על גג של אחד הבניינים, שהוא גם שטח משותף לכל הדיירים - במקרה כזה מותר להקים סוכה אם יש את הסכמת הדיירים ואם הדבר לא פוגע בקולטים, דוודים וחפצים נוספים שנמצאים על גג הבניין. כמובן שצריך לשים לב שאין סכנה בטיחותית בסוכה שלכם.
לאחר שכבר הקמתם את הסוכה בפתח תקוה, יש להתחשב בשכנים ולא לעשות רעש ומוזיקה מרעישים מדי.
לסיכום: אם מדובר בשטח פרטי, אתם יכולים להקים סוכה בלי שום בעיה ואף אחד לא ימנע מכם את זה. במידה שמדובר בשטח ציבורי המשותף לכלל הדיירים, יש לקבל את הסכמתם כדי לבנות סוכה. ויש כמובן גם אפשרות, שמיישמים אותה בחלק מהבניינים בפתח תקוה, להקים סוכה אחת גדולה ומפוארת לכל דיירי הבניין.
שיהיה חג סוכות שמח לכולם.