נתפס על חם: רוכב קטנוע תועד אתמול מתעסק עם דבר מה תוך כדי נהיגה, יתכן במכשירו הסלולרי, ברחוב ז'בוטינסקי הסואן, ורק בזכות עירנות נהגים אחרים נמנעה תאונה.
(צילום: באדיבות אור ירוק)
האירוע המדובר התרחש אתמול בסביבות השעה 13:00, עת עמד הרוכב עם הקטנוע ברמזור שבצומת הרחובות ז'בוטינסקי והרב משה מלכה. מצלמת רכב תיעדה את הרוכב עוסק בדבר מה. כאשר הרמזור התחלף לירוק והוא החל בנסיעתו, היה טרוד בדברים אחרים והיה עלול לגרום לתאונה.
ד"ר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "היסח דעת בנהיגה היא אחת מעבירות התנועה הקשות שיש כאשר הרכב, או במקרה הזה, הקטנוע, למעשה נוסע ללא נהג. הציבור מודע לסכנות, אך לא חושש להיתפס על ידי המשטרה וממשיך לסכן את כולנו בכל יום. למשטרה חסרות ניידות רבות ומאות שוטרים וזו התוצאה. מדינת ישראל חייבת להקשיח את המלחמה בנהגים המסמסים או באלה שגולשים במהלך הנהיגה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות נוכחות מוגברת יותר של שוטרים וניידות בכבישים. לכן יש להוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים כדי ליצור הרתעה אשר תמנע מנהגים לעשות שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה. אין תחליף לנוכחות משטרתית בכבישים כדי לצמצם את תאונות הדרכים ולהציל חיים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה