אירוע אלים בסניף בני עקיבא הדר גנים-עמישב: חמישה נערים הגיעו למקום אתמול (שבת) כשהם מצויידים במקלות, איימו על החניכים והמדריכים, יידו אבנים לכיוונם ולפי הנטען אחד מהם אף חשף את ישבנו. תלונה הוגשה נגדם במשטרה ובהנהגת ההורים של הסניף דורשים להחזיר את תחושת הביטחון במהלך הפעילות במקום.
2 צפייה בגלריה
האירוע בסניף בני עקיבא הדר גנים-עמישב
האירוע בסניף בני עקיבא הדר גנים-עמישב
האירוע בסניף בני עקיבא הדר גנים-עמישב
(צילום: באדיבות ההורים)
על פי הנטען על ידי ההורים בסניף, זוהי אינה הפעם הראשונה שאותם נערים הגיעו למקום, אלא שאם בעבר הם עזבו כלעומת שבאו, הפעם הם פעלו באלימות כלפי המדריכים והחניכים.
בהודעה שפרסמה היום (ראשון) הנהגת הורי הסניף, נכתב כי חמשת הנערים הגיעו סמוך לתפילת מנחה (אזור השעה 19:00) עם מקלות ברזל ומוטות, ולמרות בקשתם של המדריכים להתרחק מהמקום, הם "המשיכו להכות על החלונות, ולגרום לנזקים, ואז החלו הנערים להשתולל והפריעו לפעולה של חניכים שהתקיימה באותה שעה מחוץ למבנה. הנערים בשלב זה החלו להכות ולזרוק אבנים על המדריכים, תוך כדי חטיפת כדור ואי החזרתו לחניכים. בשלב זה החלו הנערים להרביץ למדריכים עם קורקינט שהביאו עמם תוך כדי איומים על חייהם..".
הורה מהסניף אף טען כי אחד הנערים שהתפרעו חשף את ישבנו, ונער אחר איים על אחד המדריכים: "אם תתלונן במשטרה, אתה לא תהיה בחיים יותר". על אף האיום, כאמור, הוגשה תלונה במשטרה נגד המעורבים.
"יש בשכונה כמה תנועות נוער אבל אין מסגרת שמתעסקת בנוער נושר", אומר אחד ההורים בסניף. "אלו ילדים שצריכים תשומת לב וזו כנראה זעקת עזרה מבחינתם. אלו חבר'ה שהגיעו מבחוץ כנראה במטרה לעשות בלגן וזה נראה כמו זעקה לעזרה.
"צריך שיהיה מישהו שיטפל בהם באופן חיובי. נניח והם יטופלו על ידי המשטרה, אוקיי, מה הלאה? צריך לדאוג להם למסגרת כלשהי ולעזור להם כדי שיהיה להם ולסביבה עתיד טוב יותר".

2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
החניכים והמדריכים הותקפו
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

איך המקרה יגרום לך להתנהל אחרת?
"אני בספק אם אשלח את הילד שוב עד שאדע שהאירוע הזה לא יחזור על עצמו. זה אירוע לא פשוט ועד כמה שהמדריכים הגנו על הצעירים יותר, זה לא נראה לי הגיוני שאני צריך לסמוך על גבורה של בני נוער אחרים שישמרו על הילד".
תושב השכונה וחבר בהנהגת הורי הסניף, שלום שטימלר, הוסיף: "מה שאנחנו דורשים זה להגביר את הסיורים באזור הסניף, כדי למנוע מקרים נוספים כאלו. אנחנו כאנשי חינוך, מבקשים להחזיר את תחושת הרוגע, שתאפשר לקיים פעילות בסניף כמו שצריך".
מדוברות העירייה נמסר: "עם קבלת הדיווח על אירוע האלימות בסניף בני עקיבא הדר גנים - עמישב, ראש העיר רמי גרינברג כינס פגישה במוצ"ש, בה השתתפו גורמי המקצוע ברשות ונציגות ההורים בסניף. בהתאם לכך, הוחלט לתגבר את האבטחה בשעות הפעילות של הסניף, חודדו ההנחיות לצוותי ההדרכה בתנועות הנוער להשאיר נייד זמין בכל סניף במהלך השבת, וכן הונחו המדריכים להגיש תלונה במשטרה בנושא. הנערים המעורבים מוכרים והטיפול בהם הועבר לגורמים הרלוונטיים.
כזכור, בשנים האחרונות הורחב מערך הביטחון העירוני, עם הקמת המשל"ט הפועל 24/7, פריסת מאות מצלמות ברחבי העיר וכן הוקמו סיירות אבטחה עירוניות הפועלות בתחומים שונים. כפי שניתן להבין העירייה משקיעה רבות בנושא חשוב זה ובהתאם לכך תמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה כדי שאירוע דומה לא ישנה".
המשטרה פתחה בחקירת המקרה.