כביש 40 החדש שצפוי להיכלל כחלק מפרויקט סירקין ממשיך לעורר הדים: אמש (ראשון) נערך בנושא מפגש תושבים במתנ"ס שערים עם תושבי שכונות שעריה וצמרת גנים בהשתתפות ראש העירייה. למקום הגיע גם פעיל הציבור ירון קדושים שמוביל מאבק תושבים בנושא, אך הוא נחסם על ידי רמי גרינברג ועוזריו ולא הורשה להיכנס למקום.
2 צפייה בגלריה
מפגש התושבים במתנ"ס
מפגש התושבים במתנ"ס
מפגש התושבים במתנ"ס
(צילום: פרטי)
כזכור, בתחילת חודש מאי האחרון הופקדה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה, התכנית להקמת כביש 40 החדש שהינו חלק מתכנית הבניה הצפויה בשטח מחנה סירקין. על פי התכנית, הכניסה לרחוב שלמה והיציאה ממנו צפויות להתבטל ואילו הכניסה לרחוב הושע בשכונת שעריה תתאפשר רק בפניה ימינה לבאים מכיוון צפון. כלומר, הרמזורים בצומת יבוטלו כך שהמגיעים מכיוון דרום לא יוכלו להיכנס לשכונה דרך רחוב הושע וכן לא תתאפשר יציאה ממנו לכיוון צפון ודרום.
קראו גם:
נוסף על כך, התכנית צפויה להביא לביטולו של הצומת ברחוב חזן, שמהווה היום שליש מכמות הכניסות והיציאות לשכונות הדר גנים ועמישב. ביטול הצומת יביא לשתי יציאות וכניסות בלבד עבור עשרות אלפי תושבים כשגם תושבי שכונת בלינסון צפויים להיפגע בשל כך.
במטרה לשתף את התושבים בנושא ולהציג את הסייגים של העירייה לחלקים בתכנית, זימנה העירייה תושבים משכונות שעריה וצמרת גנים הסמוכות לכביש 40 למפגש עם ראש העירייה, שהתקיים כאמור במתנ"ס שערים. למקום הגיע גם פעיל הציבור ירון קדושים שמוביל מזה זמן רב מאבק נגד סלילת הכביש במתכונת שגובשה, אך הוא לא הורשה להיכנס ונחסם על ידי ראש העירייה בעצמו ועוזריו. מספר תושבים התרעמו על כך בפני ראש העירייה, אך ללא הועיל.
בעוד בעירייה טוענים כי קדושים הגיע על מנת לעורר פרובוקציה, הפעיל החברתי מתעקש על זכותו הדמורקטית לשאול את השאלות הקשות. "כמי שניהל והגיש את ההתנגדות המקצועית הרחבה בשם כל השכונות, אני מייצג בעניין הזה כל תושב ותושב", אומר קדושים. "תושבי שעריה וצמרת גנים ביקשו שאגיע ובאמת הגעתי כדי לשמוע, לדבר בכבוד ולשאול באופן דמוקרטי, אבל ידעתי שלא יכניסו אותי כי כבר היו דברים בעבר. סוגרים". קדושים מתכוון בדבריו לכנס דומה שנערך לפני קרוב לשנתיים במתנ"ס עמישב וגם שם לא הורשה להיכנס.
(צילום: פרטי)
כיצד פעלת בתגובה?
"המתנתי לסיום המפגש, שוחחתי עם התושבים, עניתי להם על שאלות וערכנו מפגש מקצועי אמיתי. הם שמעו את האמת ונחרדו".
"ראש העירייה ממש רץ אל הדלת כמו סלקטור ויחד עם העוזרים שלו טרקו ונעלו אותה עם הבריח כשירון הגיע. לא ראיתי דבר כזה", אומרת תושבת שנכחה במפגש. "ביקשנו מרמי שיכניס אותו. חלק מהתושבים אפילו הוציאו כספים מכיסם כדי להתנגד לתכנית, אז היה חשוב לנו שיהיה בפנים, אבל רמי לא מאפשר להשמיע דעה שונה משלו".
רמי טען במפגש שאת נוהגת כך כי היית פעילה של קודמו בתפקיד.
"נכון, עבדתי בעירייה בתקופת ברוורמן, אבל הוא כבר לא רלוונטי מאוקטובר 2018. אני לא פעילה ולא שום דבר, אלא תושבת השכונה שהשינויים הצפויים אמורים להשפיע עליה. הבית שלי שם, לא של רמי".
2 צפייה בגלריה
(ירון קדושים. צילום: ריאן)

העירייה: "זמן התושבים יקר"

מלשכת ראש העיר נמסר: "ראש העירייה עורך כמעט מידי ערב מפגשים עם קבוצות תושבים מרחבי העיר, שומע את הצרכים ומעדכן על פעילות העירייה בנושאים הרלוונטיים לכל שכונה. לצערנו, ישנם פעילים פוליטיים שלא השלימו עם תוצאות הבחירות ב-2018 ומנסים לשבש מפגשים אלו.
"בהמשך לכך, אמש נערך כינוס במתנ"ס שערים אשר יועד לתושבי שכונות שעריה וצמרת גנים בנושא כביש 40 החדש. מטרת הכינוס הייתה להסביר ולשתף את הציבור במהלכי העירייה כנגד התכניות שהמדינה מקדמת במרחב סירקין ובכלל זה גם כנגד התכנון של כביש 40 החדש. כזכור, לאור מפגשי התושבים בנושא, גיבשה העירייה את מסמך ההתנגדות אשר פורסם לתושבים. המסמך מפרט את התכנית האלטרנטיבית של העירייה כחלופה לתכנית שמקודמת ע"י המדינה לכביש 40 החדש. כפי שראש העיר אמר פעמים רבות בעבר, ככל שהדבר היה תלוי רק בו - הפרויקטים בסירקין לא היו יוצאים לפועל. מאחר וסירקין יקודם בכל מקרה, מוטלת על ראש העיר האחריות לייצר פתרונות שימזערו את הסיכונים העתידיים. במסגרת זו ובהמשך למפגשים שערך ראש העיר בנושא, נרשמו מספר הצלחות משמעותיות בנושאים שונים הקשורים לסירקין בכללותו. בין היתר, נקבע כי קצב הבניה יותאם לתשתית התנועתית ויונמך רף יח' הדיור שבו תיבדק השלביות, נציגות מטעם העירייה תשולב בצוות המלווה של הפרויקט ותייצג את עמדת התושבים ועוד.
מאחר שמדובר באירוע הסברתי שבו ראש העיר, תושבים רבים ואנשי מקצוע השקיעו מזמנם, לא ראוי היה לבזבז את הזמן היקר על פרובוקציות של האינטרסנטים הפוליטיים. נסיון העבר מלמד כי זמנם של התושבים יקר בשביל שיבוזבז על פרובוקציות ולכן ראש העיר החליט כי לא יאפשר לזה לקרות שוב".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה