הורים לילדים בפתח תקוה דורשים מהעירייה והעומד בראשה לפתוח את גני הילדים גם בימי שישי ולא רק 5 ימים בשבוע, כפי שקורה מאז תחילת המלחמה.
2 צפייה בגלריה
ילדים גן ילדים
ילדים גן ילדים
ילדים גן ילדים
(צילום המחשה: shutterstock)
פתח תקוה מוגדרת כעיר ירוקה מבחינת פיקוד העורף. המשמעות היא שניתן לקיים בה פעילויות חינוכיות ללא כל הגבלה, גם אם אין ממ"ד תקני צמוד.
בניגוד לערים אחרות כמו אור יהודה, קריית אונות, גבעת שמואל ונתניה, בפתח תקוה החליטו שילמדו רק 5 ימים בשבוע. מדובר גם על גנים חדשים שיש להם מרחב מוגן תקני.
בעקבות כך נוצר זעם בקרב ההורים, שדורשים מהעירייה בתוקף לפתוח את הגנים גם בימי שישי. "אין שום הגיון לא לפתוח את גני הילדים גם בימי שישי", אומרת אחת האמהות. "יום שישי הוא יום לימודים לכל דבר ועניין, יש אנשים שעובדים ויש כאלה עם סידורים ואין להם אפשרות להישאר בבית עם הילדים. זאת החלטה בלי הגיון וצריך לפתוח אותם מייד".
ביום שני בערב נערכה ישיבת זום סוערת של ראש העירייה רמי גרינברג יחד עם ועדי הגנים בעיר, שבה הם דרשו ממנו בתוקף לפתוח את הגנים 6 ימים בשבוע באופן מיידי. גרינברג ניסה להסביר שיש צורך להפעיל אותם רק חמישה ימים בתקופה הזאת בגלל מחסור בגננות, אבל היה נראה שההורים לא ממש מקבלים את ההסברים שלו.

2 צפייה בגלריה
ילדה ילדים גן ילדים - תמונת פייסבוק
ילדה ילדים גן ילדים - תמונת פייסבוק
ילדה ילדים גן ילדים - תמונת פייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

בנוסף, ההורים ביקשו להאריך את שעות הפעילות של הגנים כפי שקורה בשגרה. זאת לאחר ששעות הפעילות של גני הילדים בעיר קוצרו בחצי שעה.

תגובת עיריית פתח תקוה:


"עם פרוץ המלחמה, העירייה פועלת בהתאם להנחיות פיקוד העורף כדי לפתוח את מסגרות הלימוד ובפרט את גני הילדים לטובת למידה רציפה, כפי שקורה בשבועות האחרונים, ובמסגרת זו העירייה מקדמת הפעלת שמרטפיות בימי שישי עבור ילדי הגנים. צריך להבין, בפ"ת קיימים למעלה כ-400 גנים ובוודאי שלא ניתן להשוות את היקף הפעילות לערים אחרות בסדר גודל של שכונה בפ"ת ומעבר לזה – גם ברוב הערים המדוברות, בפועל לא מתקיימת למידה רציפה ומלאה בכל הגנים, במשך 6 ימים.
"לאור המלחמה קיים מחסור בגננות, עובדות משרד החינוך, כאשר חלקן מתגוררת בישובים שבהם מערכת החינוך עדיין מוגדרת צהובה (ללא מסגרת לימודית סדורה עבור ילדיהן) וכן גננות המתמודדות עם מצב בו בני הזוג גוייסו למילואים ואילוצים נוספים שכרוכים במלחמה. קשיים אלו יוצרים מצב בו גננות רבות נאלצות להעדר מעבודתן. בשל כך, פתח תקווה, בדומה לרשויות רבות אחרות, מפעילה את מתווה משרד החינוך המאפשר למידה רציפה במשך 5 ימים בכל הגנים בעיר. בכך נמנע מצב בו גנים רבים נאלצים להסגר באמצע השבוע – בשל היעדרות הגננת. כמו כן, מתווה זה מבטיח כי בעת הנוכחית הילדים זוכים ללמוד עם דמות מוכרת, מוסמכת ומקצועית, ונשמרת היציבות לה מייחלים ההורים והילדים.
"יצויין כי על פי הסתדרות המורים, מכיוון שיום שישי (היום החופשי של הגננות) מוגדר כיום קצר, המתווה כולל את קיצור יום הלימודים הרגיל בחצי שעה. זאת כדי להשלים על הפער של היום הקצר – יום ו'. יצויין כי העירייה עורכת מידי יום הערכת מצב לגבי כוח אדם ובודקת את הנוכחות של הגננות מטעם משרד החינוך, על מנת לבחון את פתיחת הגנים ל-6 ימים, ככל שיתאפשר".