מקרה מזעזע: אם לארבעה ילדים הותקפה מול עיניהם בג'ימבורי בקניון הגדול על ידי אישה אחרת ששהתה במקום וגרמה לה לחבלות בפניה ובגופה.
2 צפייה בגלריה
סימני הפגיעות על גופה של האישה
סימני הפגיעות על גופה של האישה
סימני הפגיעות על גופה של האישה והשרשרת הקרועה
(צילום: באדיבות הנפגעת)
לטענת האם שהותקפה, האישה אף כינתה אותה "חרדית מסריחה". תלונה הוגשה במשטרה, שסגרה את התיק (בינתיים) בטענה כי "טרם אותרו חשודים בביצוע העבירה".
האירוע המחריד התרחש ביום ראשון שעבר בשעת אחר הצהריים, אז הגיעה למקום האישה עם ארבעת ילדיה, כפי שהיא נוהגת לעשות לעיתים קרובות.
"במהלך הבילוי שלנו במקום, הילדים שלי שיחקו עם כדורים מבריכת הכדורים ואחד מהם כנראה עף לכיוון הבן של אותה אישה, כמובן בלי כוונה", סיפרה האם למיינט פתח תקוה.
"פתאום ראיתי שהיא מתחילה לזרוק כדורים על הילדים שלי חזרה. ביקשתי שתפסיק אבל היא חייכה אליי והמשיכה ואפילו זרקה כדורים עליי".
כיצד פעלת בשלב הזה?
"ביקשתי ממנה להפסיק פעם נוספת ואז היא אמרה לי 'תעופי לי מהעיניים, חרדית מסריחה, טפו'. עניתי לה בחזרה, ואז משום מקום היא קפצה עליי, חבטה בי בפנים ונתנה לי מכות בכל מקום אפשרי.
"לא היה לי מה לעשות, לא ידעתי איך להגיב כי לא יכולתי להזיז אותה או להחזיר לה, היא הייתה גדולה ממני פיזית, וברקע אני שומעת את הילדים שלי צועקים 'אמא' אמא'. הרגשתי דם בפה וכל הגוף כאב לי. היא הכתה אותי כמו שרואים רק בסרטים וגם קרעה לי את השרשרת.
"בינתיים הוזעקו למקום אנשי אבטחה, משטרה וגם צוות רפואי אבל לא יכולתי להתפנות כי אחד הילדים שלי בחינוך מיוחד ולקח את זה מאוד קשה, לכן רציתי קודם כל להגיע איתו הביתה. בהמשך, הלכתי למוקד הרפואי והם הפנו אותי למיון. ברוך השם שלא הייתה לי פגיעה רצינית אלא 'רק' מכות יבשות ותפרים בשפה העליונה".

2 צפייה בגלריה
הקניון הגדול פתח תקוה - תמונת פייסבוק
הקניון הגדול פתח תקוה - תמונת פייסבוק
הקניון הגדול פתח תקוה
(צילום להמחשה)

האם המותקפת הגישה תלונה במשטרה, אלא שלאחר מספר ימים היא קיבלה הודעה כי "התקבלה החלטה לסגור את התיק ולא להעמיד לדין את החשודים מהעילה: טרם אותרו חשודים בביצוע העבירה ולפיכך הוחלט על סגירת התיק והמשך בחינה במישור המודיעיני".
"למה התיק נסגר? בגלל שאין לי קשרים במשטרה אני אזרח סוג ב'?", תוהה האישה בתסכול. "העברתי למשטרה תמונה של החשודה מתמונה שתיעדתי את הילדים שלי, והם יכלו לפנות גם למקום עצמו כדי לקבל מידע. זו עבודה של חצי שעה אבל כנראה שאני לא שווה את המאמץ שלהם. אני מרגישה צער עמוק ואני מקווה שמישהו יעזור לי לעשות צדק ולהביא את אותה אישה לדין".
איך האירוע השפיע עלייך?
"אני נזכרת בזה ואני בחרדות קשות. אני מנסה לישון ורואה אותה מולי, אני מפחדת לצאת מהבית, לא יכולה להגיע לשם שוב או להיתקל בה ברחוב. אני ממש בטראומה מהסיפור, וגם הילדים ממש מפחדים. אני רק בוכה ולאף אחד לא אכפת. אם המשטרה שזה הגוף שאמור להגן עליי לא עושה משהו בנידון אז למה שמישהו אחר יעשה? אני רק רוצה שהמשטרה תתפוס אותה והיא תבין שהיא לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה".
עו"ד בנימין ארביב, המייצג את הנפגעת: "מדובר באירוע תקיפה חמור שגרם לפציעתה של מרשתי וקבלת טיפול רפואי. בהיעדר טיפול של המשטרה אנו נאלצים לפנות למפעילי הג'ימבורי לקבלת מצלמות האבטחה שבמקום ובהיעדר הסכמה נאלץ לפנות לקבלת סעד משפטי מבית המשפט.
"אני קורא למשטרת ישראל לשוב ולחקור את המקרה החמור שכן מדובר בעבירה חמורה של תקיפה וזאת מבלי להיכנס לתחושה הקשה העולה ממקרה זה".

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת התלונה, במסגרתה אספה ממצאים שונים, לרבות אמצעי תיעוד, כאשר בשלב זה טרם זוהתה החשודה ולפיכך התיק נגנז עד לתום הליך הזיהוי. ככל שיתקבל זיהוי נוסיף ונחקור בהתאם".
מקניון עופר פתח תקוה נמסר: "אנו מגלים אפס סובלנות לכל אירוע אלימות או פגיעה בביטחונם של המבקרים במקום ואנו משקיעים משאבים וכוח אדם מיומן ומקצועי על מנת שמקרים כאלו לא ישנו.
"לצערנו, מכת האלימות המתגברת באופן הכללי הגיעה גם לקניון שלנו, ולמרות שמדובר באירוע חריג, הנהלת הקניון לא הקלה בו ראש, תיחקרה את האירוע והעבירה למשטרת ישראל, לה הסמכות לחקור מקרים מסוג זה, כל חומר או מידע המצוי ברשותנו.
"לגופו של מקרה, מדובר באירוע הרמת יד בין 2 נשים בקומה העליונה של הפעלטון. על פי הנוהל עודכן חדר הבקרה ואחראי משמרת הגיע למקום באופן מיידי. אחת מהמעורבות עזבה את המקום,והוזמנה משטרה על מנת שתאתר אותה.
"כמו כן, ליתר ביטחון הוזמנה ניידת מד׳א לבחורה השניה, אך לשמחתנו היא לא נזקקה לטיפול רפואי והיא ביקשה לעזוב את המקום".