חילוקי דעות בין העירייה לבין תושבי נוה גן בנוגע למרכז המסחרי החדש ברחוב מבצע דקל: בעוד התושבים היו רוצים לראות מעונות יום נפתחים בקומה המיועדת לפעילות ציבורית, ובכך פותרים את מצוקת המסגרות לגיל הרך הקיימת בשכונה לטענתם, בעירייה מנגד, מייעדים את השטח למרכז קהילתי.
כזכור, לפני כחודשיים דיווחנו על יציאתו לדרך של פרויקט המרכז המסחרי בשכונת נוה גן שעתיד להיבנות ברחוב מבצע דקל. על פי התכניות, המרכז שיוקם ישתרע על פני 1500 מ"ר ויכלול 2 קומות, כל קומה כ- 750 מ"ר. קומת הקרקע תכלול שטחי מסחר והקומה העליונה תיועד לפעילות ציבורית-קהילתית.
1 צפייה בגלריה
המרכז המסחרי בנווה גן
המרכז המסחרי בנווה גן
מה יהיה בקומה העליונה? המרכז המסחרי בנווה גן
(הדמיה: נחומי אדריכלים)
קראו גם:
בינתיים, פנו הורים בשכונה לגורמים בעירייה על מנת לייעד את הקומה העליונה למעונות יום מאחר ולטענתם ישנה מצוקה במסגרות לגיל הרך, אך נכון לפי שעה בקשתם לא התקבלה. "השכונה די הגיעה לקצה האכלוס וכרגע יש עוד 200 יחידות דיור שמתאכלסות בתקופה הזו", אומר אחד התושבים. "לאור אופי הבנייה, היה ניתן לפתוח מעונות רק במספר מקומות מאוד מצומצם ועליהם השכונה התבססה. למרות זאת, ישנם כרגע שני גנים שעתידים להיסגר, גן דבש וזמן איכות, והמשפחות שקיבלו שירות בהם, לא יקבלו אותו כבר.
"נכון לעכשיו, להרבה הורים אין לאן לשלוח את הילדים וזו מצוקה שהעירייה יצרה בהתאם לתכנון השכונה. מאחר שבקרוב ייבנה מרכז מסחרי, יש כאן הזדמנות לעירייה לתקן את המצב על ידי הקצאת הקומה העליונה לטובת מעונות יום".
כיצד פעלתם עד כה?
"התאגדנו מספר הורים, פנינו לראש העירייה ולגורמים נוספים, אבל אנחנו לא מקבלים תשובות חוץ מ'נבדוק'. יש שמועה שהקומה מוקצית לבית כנסת למרות שיש כבר מעל עשרה בשכונה".
ראש העירייה, רמי גרינברג, הגיב על פוסט שעלה בנושא ברשת החברתית וכתב כי "העירייה פותחת עוד מעונות ורק בספטמבר הקרוב ייפתחו עוד 5 כיתות מעון חדשות ברחוב משה פלד בניהול מקפת. בנוה גן במבצע דקל הפעלנו 8 כיתות לפני 3 שנים וממשיכים לתכנן עוד היכן שניתן".
אלא שתגובתו של גרינברג לא סיפקה את התושבים. "הוא אמנם כותב שפותחים, אבל מפנה אותנו לגנים באם המושבות שנמצאים במרחק הליכה של שני קילומטרים. זה לא רלבנטי, גם לא עם הנסיעות והפקקים בבוקר", אומר התושב. תושב אחר כתב "תודה רמי, אבל זה פתרון לתושבי אם המושבות, לא לנוה גן...התושבים מכתתים את רגליהם ורכביהם הרחק מהשכונה".
מדוברות העירייה נמסר: "העירייה הקימה בשנים האחרונות 9 כיתות מעונות יום באזור המדובר הפועלות לצד המרכז לגיל הרך העירוני. על כן באזור זה קיים מענה מקיף ומצויין לטובת הנושא. בנוסף, העירייה מקדמת מרכזי מעונות יום רבים ברחבי העיר ובתוכם בפינת משה פלד - משה סנה, וכן ברחובות משורר, מנחם בגין, פנחס חגין ועוד. לטובת קידום הנושא העירייה משקיעה תקציב עירוני וכן פועלת במקביל לגיוס תקציבים ממשרד החינוך. מרכז מסחרי לא יכול לפעול מהקומה השניה אלא מהקומה הראשונה וזאת, בין היתר, בשל האילוץ בפריקת סחורות. לצד זאת, הקומה השניה במרכז המסחרי תופנה לשימוש ציבורי שחסר באזור ויש לתת גם לו מענה מתאים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה