הסיבה נחשפה: לפני כשבוע אישה בת 48 התיזה גז פלפל לעבר שלושה מתפללים שנפגעו באורח קל בבית כנסת ברחוב הרב הרצוג. כעת מתבררת הסיבה: טענות מהעבר כלפי אחד המתפללים, קשיש בן 74, ומשפחתו.

1 צפייה בגלריה
חצר בית הכנסת לאחר האירוע
חצר בית הכנסת לאחר האירוע
חצר בית הכנסת לאחר האירוע
(צילום: דוברות הצלה פתח תקוה)
נגד האישה שנעצרה עוד באותו יום, הוגש בימים האחרונים כתב אישום בבית משפט השלום בפתח תקוה ממנו עולה כי בשעה 17:30 באותו היום עקבה האישה אחרי הקשיש שיצא מביתו שברחוב כ"ט בנובמבר.
כשהגיע לבית הכנסת, התיישב במקומו והמתין לתחילת תפילת מנחה אלא שאז הגיחה לעברו האישה שבידה תרסיס גז פלפל והחלה לרסס אותו בעיניו, בפניו, בצווארו ובידיו. כתוצאה מכך, פניו של הקשיש שניסה להימלט בינתיים החלו להאדים ועיניו צרבו.
קראו גם:
גבאי בית הכנסת, בשנות השבעים לחייו אף הוא, שהבחין במתרחש חשב כי האישה היא מחבלת. כשפעל כדי לעצור אותה, ריססה האישה גם אותו ובתגובה ניסה הגבאי לחנוק אותה בתקווה למנוע ממנה לתקוף את יתר המתפללים אך ללא הצלחה.
למרות זאת, ותוך כדי מאבק איתה, הצליח הגבאי להשתלט על האישה עד שהמתפללים האחרים הצליחו להוציא מידיה את התרסיס. כתוצאה מהמאבק באישה, נפצע הגבאי בצלעותיו, בברכו ובידו.
לאחר שהאישה נוטרלה, נמצא ברשותה אף סכין עם להב באורך 11 ס"מ. כעבור זמן קצר היא נעצרה ובימים האחרונים כאמור הוגש נגדה כתב אישום בגין החזקת אגרופן או סכין שלא כדין ושתי עבירות של תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש.