סערה בנוה גן בעקבות החלטת העירייה לגדר חלק מן הפארק הדרומי. בעוד תושבים תומכים במהלך שנועד למנוע מטרדי רעש וונדליזם בלילות, אחרים רואים בכך פגיעה בנראות וטוענים כי הדבר דומה לכלוב שרק מרחיק את התושבים מהמקום.
2 צפייה בגלריה
הגדר של נווה גן
הגדר של נווה גן
הגדר של נווה גן
(צילום: פרטי)

אם למישהו מכם הסיפור נשמע מוכר, הרי שבספטמבר אשתקד אירע מקרה דומה כשתושבי השכונה הבחינו בעבודות לגידור הפארק ואף הוצבו שערים בכניסות אליו. גם אז המהלך בוצע בעקבות תלונות שהגיעו על רעש שבוקע מהמקום ו-ונדליזם בשעות הלילה, אלא שהצעד בו נקטה העירייה עורר תגובות זועמות מצד תושבים שהובילו לעצירת העבודות.

2 צפייה בגלריה
הגדר של נווה גן
הגדר של נווה גן
הגדר של נווה גן
(צילום: פרטי)

כעת עושה רושם כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה בעקבות גידור שבוצע בחלק מהפארק, כאשר התושבים חלוקים בדעתם. "התיחום פה יצא מפרופורציה", ציינה תושבת המתגוררת בסמוך לפארק. "כבר שנים שאני גרה בעיר ומאז ומתמיד היה נוער. יש לי ילדים ואני יודעת מה זה מתבגרים. מתחת לבית שלי יש ספסל שמדי פעם יושבים עליו נערים שמרעישים אז אני סוגרת את החלונות וממשיכה הלאה. לא יתכן שעל כל קבוצה של נערים יקימו גדרות.
"יש כאלו שטוענים שהגדרות הגיעו בעקבות תלונות אבל אני לא מאמינה שמישהו ירצה לבוא לגינה שמגודרת בצורה כזו. אם בעירייה טוענים שהעיר מרושתת במצלמות 24/7, למה זה לא מספיק? למה לא יכול לבוא פקח בתוך כמה דקות? לדעתי העירייה פשוט מכינה את התשתיות לסגר הבא כאשר יגיע. כרגע המקום נראה כמו כלוב וזה ממש חבל".
גם תושבים נוספים הביעו את תסכולם ברשת. "בשביל מה עשו גן כל כך יפה שכל מה שחשוב זה לנעול אותו?" ציינה אחת מהם ואחר הוסיף כי "אותם נערים לא ייעלמו, הם פשוט ישבו בעיגול ליד. אז גם אותו נגדר?".
מנגד כאמור, אחרים צידדו במהלך. "החלון שלי פונה לפארק ועד לפנות בוקר אי אפשר לישון", אמר ל'מיינט פתח תקוה' אחד התושבים. "מסתובבים צעירים ששומעים שירים וצועקים, או יושבים ושותים אלכוהול. אז מזמינים פיקוח שמוציא אותם אבל מהר מאוד הם חוזרים. לדעתי הכי טוב היה לסגור את הפארק לגמרי מ-23:00 עד 6 בבוקר. זה לא מקום שמיועד לבילוי לילי. במצב הנוכחי יש לנו רעש 24/7 כשיום המנוחה היחיד זה יום כיפור. כל אלו שמתנגדים לנעילה, כנראה לא באמת גרים קרוב לפארק".

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר: "העירייה פועלת כל העת במגוון אמצעים כדי למנוע תופעות של השחתת רכוש ציבורי וכדי למנוע מפגעי רעש שונים הפוגעים לטובת איכות החיים בעיר. כפי שניתן לראות בשטח לאורך כל היממה ובפרט בשעות הערב והלילה, העירייה פועלת בכוחות אבטחה מתוגברים בכל העיר תוך מתן דגש לשמירה על ביטחון התושבים ובמקביל גם ביצוע אכיפה כנגד מפגעים שונים.
"במסגרת כלל הפעולות שנעשו, העירייה פרסה מאות מצלמות אבטחה ברחבי העיר אשר נצפות ע"י המשל"ט שפועל 24/7 ומקפיץ כוחות בהתאם לצורך. במקומות שונים, ובהתאם להערכות מבצעיות, העירייה משקיעה גם באמצעים אחרים אשר הוכחו כמונעי מפגעי רעש וונדליזם ומציבה גדרות במקומות המועדים. זאת, כאמור, במקביל לאכיפה המשמעותית שמתבצעת כל העת".