יום כיפור 2024 שיחל ביום שישי בפתח תקוה סביב השעה שש בערב ויסתיים במוצאי שבת סביב השעה שבע בערב יהיה שונה מהרגיל. הוא ייערך, בפעם הראשונה מאז שנת 1973, תחת חשש אמיתי ממתקפת טילים שתלווה באזעקות בפתח תקוה ובכל רחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

בפיקוד העורף ובעיריית פתח תקוה נערכים לתרחישים שונים, בהם גם תרחישי קיצון, שעלולים להתרחש ביממה הרגישה הזאת. התקווה היא כי היום יעבור בפתח תקוה בשקט יחסי, אבל אין לדעת וחשוב מאוד להיערך.
קודם כל, מתבקשים התושבים להשאיר את הרדיו דולק כשהוא על הגל השקט. הרדיו ישדר התראות בזמן אמת, אבל כמובן שביום כיפור אין שידורים רגילים. אם לא רדיו, אפשר להפעיל כמו תמיד את יישומון פיקוד העורף כשהטלפון הנייד על שקט.
בעיריית פתח תקוה מדגישים כי במהלך יום כיפור יימשך תגבור מערך האבטחה בעיר. מרכז השליטה של העירייה יפעל 24 שעות ביממה, גם ביום כיפור, וייתן מענה לכל תרחיש.
אופנוענים של העירייה ורכבי סיור יסתובבו ברחובות, כמו גם ניידות משטרה מתוגברות, אמבולנסים ורכבי כיבוי אש. רוכבי האופניים והקורקינטים מתבקשים להיזהר ולאפשר לרכבי ההצלה לעבור בפתח תקוה במהלך יום כיפור.
"עיריית פתח תקוה וכלל כוחות הביטחון בעיר נמצאים בפריסת שיא בכל רחבי העיר", נמסר מהעירייה. "בשטח נמצאים סיירים חמושים, מאבטחים, וכוחות הנעים ברכבים, באופנועים ובאופן רגלי".

2 צפייה בגלריה
(כיפת ברזל | צילום: שאול גולן)

קראו גם:

גם בבתי הכנסת בפתח תקוה מבקשים מהמתפללים להיות ערניים ובמקרה של אזעקה לפעול לפי הנחיות פיקוד העורף. כידוע, יש דקה וחצי מרגע הישמע האזעקה בפתח תקוה ועד לכניסה במרחב המוגן. מחשש לפיגועים, מומלץ כי אם יש מתפלל עם רישיון נשק שיביא עימו.
נקווה ליום כיפור שקט ורגוע בפתח תקוה.