כרמל מעודה שהורשעה בשורת סעיפי התעללות ותקיפת קטין, החלה לרצות בסוף חודש ספטמבר האחרון עונש מאסר בן 9.5 שנים שנגזרו עליה בבית המשפט המחוזי בנוסף לפיצוי של 400 אלף שקלים למשפחות הפעוטות.
2 צפייה בגלריה
כרמל מעודה בבית המשפט - תמונת פייסבוק
כרמל מעודה בבית המשפט - תמונת פייסבוק
כרמל מעודה בבית המשפט
(צילום ארכיון: מתן דויטש)
בתחילת חודש דצמבר האחרון, קצת יותר מחודשיים לאחר שנכנסה בשערי כלא נווה תרצה, הגישה מעודה באמצעות עורכי הדין עירית שלזינגר-זריבי ושירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית, ערעור לבית משפט העליון בטענה כי בית המשפט המחוזי פעל לחומרה במידה ניכרת מתקופת המאסר ההולמת את נסיבות המקרה, וכן שגה באופן בו פעל להחמרת רף הענישה הנהוג בעבירות הרלבנטיות.
בנימוקי הערעור נכתב כי מעודה "נטלה אחריות מלאה למעשיה וכמובן אינה משיגה כלל על הרשעתה, והיא מכירה בחומרת הדברים. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שהעונש שנגזר על המערערת הוא יוצא דופן בחומרתו החריגה ביחס למעשים והן ביחס לענישה המקובלת במקרים דומים".
עוד נטען על ידי עורכי הדין כי "המערערת סבורה כי ראוי היה לקבוע מתחם ענישה נמוך מזה שקבע בית המשפט", ובהמשך נימקו זאת בכך שהעבירות נעשו בתקופה קצרה יחסית (כשלושה שבועות) וכן כי "מבלי כמובן להקל ראש בנזק אשר נגרם לקטינים, חשוב להדגיש כי בסופו של יום, לא נגרמו להם נזקים משמעותיים וזאת ברמה הפיסית".
2 צפייה בגלריה
מעודה. 9.5 שנות מאסר
מעודה. 9.5 שנות מאסר
מעודה. 9.5 שנות מאסר
(פרטי)
כעת כאמור החליטה מעודה למשוך את בקשת הערעור לאחר שהבינה בדיון שנערך בשבוע שעבר כי בית המשפט לא הולך להתערב לטובתה, והיא תמשיך לרצות את עונשה שנגזר עליה.
קראו גם:
יוסי חברה, אבא של לין מהגן של כרמל מעודה, ומנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, מסר בעקבות ביטול הערעור: "ההודעה הבוקר לא באה בהפתעה. היה לי ולהורים ברור שכרמל מעודה תמשוך את הערעור שהגישה.. בדיון בעליון היה ברור לאן זה הולך אבל עורך דינה שירן ברגמן בחר להמשיך בעינוי ההורים וביקש ארכה של שבוע. אז עכשיו אפשר לומר חד משמעית שנושא כרמל מעודה נגמר. כרמל מעודה תשב 9 וחצי שנים ואני אדאג לזה גם אם לרגע תהיה חשיבה של שחרור מוקדם אבל אנחנו רחוק משם. מקווה שגם הסייעת שלה לירז תפארת נתן שהגישה ערעור במחוזי על עונש 3 שנים תבין שזה מיותר".
מוריה קואליו, אמא של אריאל הוסיפה: "אני פשוט בוכה מהתרגשות. סוף סוף אפשר לנשום קצת. אני רק מצרה על כך שהיינו צריכים עוד שבוע לחכות לזה. הייתי רוצה שההחלטה תיכתב על ידי בית משפט העליון שכל מתעללת תדע שאין לה מה לערער אבל בכל מקרה אני שמחה שזה המקרה כרגע. אנחנו בסיוט מתמשך וממשיכים לאסוף את השברים אבל לפחות בכרמל מעודה כבר לא נצטרך להתעסק".
עו"ד אורי סקוזה המלווה את ההורים: "הבוקר עודכנו שכרמל מעודה בחרה למשוך את הערעור שהגישה בעניין העונש שנגזר עליה. כרמל עשתה בחוכמה מצידה שכן בית המשפט העליון השמיע את דעתו בדיון שהתקיים שבוע שעבר. קשה היה שלא להתרשם כי שלושת השופטות סבורות שמעשיה של כרמל חמורים ביותר והם ברף העליון של הפשיעה. חשוב לציין כי מטבעו של בית המשפט העליון הרי שהשופטים בו נחשפים למקרים החמורים ביותר במדינה, ובכל זאת היה לשופטות זעזוע מהדברים.
"שוב, גם בערעור שטחה כרמל גרסה המתעסקת בעצמה בלבד ומבקשת שינהגו בה במידת הרחמים. בסופו של יום פרשת כרמל מעודה הסתיימה הבוקר. מכרמל מעודה נותר תקדים חשוב בתחום ההתעללות בגני הילדים, תחום אשר מרים ראשו באופן תדיר ולצערנו שוב ושוב מתגלות פרשיות חדשות".
עורכי הדין של מעודה מטעם הסנגוריה הציבורית סירבו להתייחס לדברים.