כעס בקרב הורים לילדים בגנים עירוניים בעיר. לטענתם בחודשים האחרונים הגננות הקבועות מוחלפות בימי היעדרותן על ידי גברים ונשים ללא כל ניסיון או רקע בתחום. "אפילו לבייביסיטר לא הייתי מביאה אותם", אומרת אחת האמהות.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים, מעון
גן ילדים, מעון
(צילום המחשה: shutterstock)
כידוע, בתקופת הקורונה נפגעו תחומים רבים ביניהם תחום החינוך. גננות וסייעות רבות נדרשו להיכנס לבידוד מעת לעת, אחרות יצאו לחל"ת והמצוקה שקיימת בכח אדם ביום יום הפכה לקשה שבעתיים. בעוד על הסייעות אחראית העירייה, כדי לפתור את מצוקת הגננות קידמו במשרד החינוך גיוס גננות מחליפות דרך חברות כח אדם חיצוניות.
קראו גם:
אלא שההורים טוענים כי בהיעדרן של הגננות הקבועות, מי שמתייצב בגן לעיתים הם גברים ונשים ללא כל ניסיון בתחום או הסמכה לטיפול בילדים. "הגיעו כבר לגן אברך צעיר ופנסיונר שבעצמם אין להם מושג מה הם עושים שם", אומרת בכעס אחת האמהות. "אני לא מכירה אותם ויכול מאוד להיות שהם לא אנשים רעים אבל הם לא נראים כאנשים עם רקע בחינוך ובודאי שלא מתאימים לטפל בילדים. הם פשוט נמצאים שם לקישוט.
"זו התנהלות מאוד לא מקצועית ומדאיגה מאוד בה אנשים בלי רקע בחינוך שלא יודעים מה הם אמורים לעשות שם מגיעים לשמור על הילדים. אפילו לבייביסיטר לא הייתי מביאה אותם, והיינו בשוק שזה קורה. זה גרוע מכמה היבטים - הסייעת נשארת לבד במערכה, הילדים סובלים, וגם אותם מחליפים לא יודעים מה לעשות וכך כולם סובלים מהמצב".
זה גרם לך להשאיר את הילד בבית?
"כשאני יכולה אני לא מכניסה אותו באותו יום שאני מבינה מי מחליף את הגננת, אבל לא כולם יכולים".
אם אחרת מוסיפה: "הגיעו לפעמים מחליפים כביכול שכל קשר בינם לבין טיפול בילדים נראה מקרי לחלוטין. שאלנו אחד מהם אם יש לו ניסיון בתחום והוא אמר שהוא פשוט נרשם דרך אתר כלשהו וזהו. בכל פעם אתה מגיע ואתה רואה אדם אחר שנראה בלי קשר למקצוע.
2 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
(צילום: shutterstock)
"לפי מה שהבנתי הם צריכים להציג תעודת יושר, אבל מי הבן אדם? צריך רקע וניסיון מעבר לכך. יש שם ילדים קטנים ורכים וזה מרגיש לא טוב. מישהו צריך לשים סוף לטירוף הזה".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "העירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים בשנה כדי להרחיב את מצבת הסייעות, מה שמאפשר לעיריית פתח תקוה - הרבה מעבר לשאר הרשויות - למלא את החוסרים במצבת הגננות ולאפשר פעילות סדירה בגנים במקרה שגננת נעדרת.
"בהקשר זה חשוב לציין כי הגננות הינן עובדות של משרד החינוך, בשונה מהסייעות שהן עובדות העירייה. הפרוייקט המדובר מקודם ע"י משרד החינוך, כאשר עוד לפני מספר חודשים ראש העיר הוציא מכתב לגורמים הרלוונטיים במשרד בו הוא הביע את אי שביעות רצונו ורצון ההורים מהפרוייקט. בתוך כך העירייה תמשיך לעקוב אחר הנושא ותדרוש בטיפולו".
ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך התקשר עם חברות כח אדם חיצוניות לאיתור מועמדים להחלפת גננות חסרות על בסיס יומי. כל בעיה שמתעוררת עם אנשים כאלו ואחרים, מטופלת לגופו של עניין. לקראת שנת הלימודים הבאה ירועננו הנהלים עם החברות".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה