בימים אלו הולכת ונשלמת הקמת הגינה הציבורית החדשה ברחוב בן אליעזר שבשכונת הדר גנים. אלא שלמרות שעדיין לא נפתחה לשימוש, גם בשל הנחיות משרד הבריאות, תושבי האזור טוענים כי ילדים רבים נצפו מטפסים על גדרות הגינה במהלך סוף השבוע האחרון על מנת ל'חנוך' את המתקנים החדשים, תוך שהם משאירים אחריהם לכלוך רב.
3 צפייה בגלריה
הגן בהדר גנים
הגן בהדר גנים
הגן בהדר גנים
(צילום: מתן דויטש)
"הגדר במקום יחסית נמוכה, כך שמספר ילדים הציבו כיסא כדי לטפס מעליה. בעקבותיהם נכנסו עשרות ילדים נוספים במהלך סוף השבוע שהתגודדו ושיחקו במקום, למרות שהגינה עדיין בבנייה. הם סיכנו עצמם בטיחותית וגם בריאותית מאחר ולפי ההנחיות עדיין יש איסור לעשות שימוש במתקני משחקים. אם מישהו חלילה היה נפגע, היה 'שמח' לאחר מכן".
צוותי פיקוח של העירייה הגיעו למקום?
"הגיע פקח שלא עשה יותר מדי. אין שם אכיפה מספקת של העירייה. אחת הבעיות במקום היא שהתאורה עובדת בשעות הערב ורק מזמינה את הילדים להיכנס".
3 צפייה בגלריה
הגן בהדר גנים
הגן בהדר גנים
הגן בהדר גנים
(צילום: מתן דויטש)
תושבים נוספים טוענים אף כי ראו הורים שעוזרים לילדיהם להיכנס לגינה דרך הגדר. אחת מהן העבירה על כך ביקרות ברשת החברתית וכתבה "מישהו מכם חשב שאולי שער סגור פירושו שאסור מאיזושהי סיבה להיכנס? שגם אם זה נראה גמור אולי טרם השלימו את בניית הגן, את חיזוק המתקנים או את הביקורת הבטיחותית?"
3 צפייה בגלריה
הגן בהדר גנים
הגן בהדר גנים
הגן בהדר גנים
(צילום: מתן דויטש)
כאמור יש לציין שלפי הוראות משרד הבריאות אין לעשות שימוש במתקני המשחקים שבגנים הציבוריים למרות שהשימוש במתקני הכושר מותר. נכון לעכשיו, העירייה פתחה את כלל הגנים הציבוריים למעט פארק יצחק אוחיון שיפתח למבקרים רק בסופי השבוע. פארק יד לבנים נפתח אף הוא, אך הוא ייסגר בשעות הליל למניעת ונדליזם ורעש.
מלשכת דובר העירייה מסרו בתגובה כי "עיריית פתח תקוה גידרה גינות רבות ברחבי העיר ובפרט את הגינה המדוברת - הן כדי לאכוף את הוראות הקורונה והן כדי למנוע מפגעי רעש בלילות. מדובר בפרויקט שהושקעו בו הרבה כסף ומשאבים, הכולל גם התקנת מצלמות המשדרות למשל"ט 24/7 ולסיירי הביטחון. מה שמאפשר לגורמי השיטור העירוני לזהות את הבעיה בזמן אמת ולטפל בה בהתאם. כלל שיש תושבים שבוחרים להתפרץ אל הגינות על אף ההנחיות הברורות ולמרות הגדרות במקום, הרשות תאכוף בהתאם גם בסופי שבוע".