ראש העירייה רמי גרינברג הורה לגורמי הרשות להאיץ את קידום התכנית להקמת פארק ירקון בפתח תקוה, מול רשות מקרקעי ישראל. כך על פי הודעת העירייה היום (ראשון). בתוך כך, הגורמים האמונים על הנושא במינהל ההנדסה, עובדים בימים אלה על חלופות תכנון אפשריות אשר יציגו לוועדה המחוזית לאישור סופי ולהמשך ביצוע.
פארק הירקון מתוכנן לקום בין גדות נחל הירקון ועד תוואי הרכבת הכבדה, על פני שטח כולל של 6000 דונם. זאת בהמשך לשטחי הטבע הקיימים לאורך נחל הירקון.
1 צפייה בגלריה
השטח בו מתוכנן לקום הפארק
השטח בו מתוכנן לקום הפארק
השטח בו מתוכנן לקום הפארק
(צילום: עיריית פתח תקוה)
התכנית מציעה מגוון אפשרויות פנאי ובילוי, כגון: נק' תצפית, מדשאות, גשרים, שבילי אופניים והולכי רגל וכן חיבורים על אזוריים, מסעדות, מגרשי ומוקדי ספורט, אזורים לאירועים זמניים ואזורי פיקניק, פארק שעשועים, חניות לבאי הפארק ועוד.
במסגרת התכנית יותוו מסלולי גישה אל הפארק וממנו לעיר. בנוסף, התכנית מציעה פיתוח נרחב לגדות נחל שילה ונחל מזור העוברים בתחומי הפארק וכן פיתוח מערכת הניקוז העירונית אשר ימנע הצפות בימים סוערים. כמו כן, התכנית שמה דגש על שימור מערכות ובתי גידול טבעיים וכן שיחזור ושימור אתרי המורשת הקיימים באזור.
התכנית שתאפשר את הפארק הירקון כוללת גם מתחמי בינוי שיוקמו בסמוך לשכונות הצפוניות על פני שטח של כ-1000 דונם ויאפשרו תכנון על כלל החלקות בשטח במסגרת הליך "איחוד וחלוקה".
גרינברג: "פתח תקוה תשנה את פניה בשנים הקרובות בכל תחום ובפרט בתחום הבינוי וההתחדשות. כמו כן, אנחנו מקדמים מגוון פתרונות תנועה אפשריים וכן את מערך התחבורה הציבורית, לרבות הרכבת הקלה והמטרו שיעברו בתוואי העיר.
"תכנית פארק הירקון תעלה את הדימוי העירוני ותאפשר ריאה ירוקה בהיקף משמעותי אשר תציב את פתח תקוה כעיר מטרופולינית ומובילה. אנחנו ממשיכים לקדם את התכנית ביתר שאת מול הגורמים הרלוונטיים לרווחת התושבים כבר בשנים הקרובות."