אנשים טובים באמצע הדרך: ביום שלישי שעבר, פתחה מור דקל משכונת כפר גנים ג' קבוצות ווטסאפ ופייסבוק כדי לחבר בין תושבי הדרום והמרכז שעזבו את ביתם בשל המצב לבין בעלי דירות וצימרים שיוכלו לארח אותם.
2 צפייה בגלריה
מור דקל ותושבים טובים שמסייעים
מור דקל ותושבים טובים שמסייעים
מור דקל ותושבים טובים שמסייעים
(צילום: באדיבות מור דקל)
היום מונות הקבוצות מאות אנשים שמציעים עזרה גם בדרכים נוספות כשגם אל בניין מגוריה של מור מגיעות תרומות בדמות ביגוד, מזון ועוד שמגיעים לאנשים שזקוקים לכך.
"ביום שלישי שעבר, כשנורו הרקטות הראשונות לאזור המרכז, הייתי בדרך הביתה עם הבת שלי", מספרת דקל (35), פעילה חברתית משכונת כפר גנים ג' שבימי שגרה משמשת כיו"ר העמותה למען הילד בגיל הרך וכן יועצת ראש עיריית פתח תקוה בנושא.
"כשראיתי את הפרעות בערים השונות החלטתי להקים קבוצת ווטסאפ בשם 'עזרה לתושבי דרום מרכז' וגם קבוצת פייסבוק דומה, בהן כתבתי שכל מי שמחפש לברוח מאזור הדרום ולהתארח באזורים אחרים מוזמן לרשום, ומי שמוכן לארח אצלו יכול לפרסם גם כן, וכך זה התחיל. תוך לילה הייתה היענות של מאות אנשים".
2 צפייה בגלריה
מור דקל ותושבים טובים שמסייעים
מור דקל ותושבים טובים שמסייעים
מור דקל ותושבים טובים שמסייעים
(צילום: באדיבות מור דקל)
הפעילות בקבוצות הלכה והתרחבה בימים האחרונים וכך גם דרכי הסיוע לתושבי הדרום, המרכז ואף פתח תקוה שביתם נפגע. החל מהצעת ייעוץ חינם על ידי גורמי מקצוע כמו פסיכולוגים ועובדים סוציאליים ועד לתרומות רבות שמגיעות אל מעין חמ"ל שנפתח בבניין המגורים של דקל ומשם הן משונעות למוקדים המבוקשים. מדובר בין היתר במזון, ביגוד, כלי בית, צעצועים ועוד. "הוצאנו משלוחים לפתח תקוה, ללוד, ואפילו בחור ממטולה הגיע במיוחד כדי להעביר מוצרים לאשקלון", אומרת מור.
הפתיעה אותך ההיענות הרבה?
"כן ולא. כל הפעילות שאני עושה לאורך השנים זה בעיקר בהתנדבות ולמרות שאתה מצפה אתה בכל פעם מופתע עד כמה אנשים ברגעים האלה נרתמים ונמצאים אחד בשביל השני. יודעים לפתוח את הדלת, את הלב, ואת הכיס רק כדי לעזור במקרה חירום. יותר מזה, פנתה אליי מישהי שחיפשה לעזור לסטודנטים ערבים בלוד שנפגעו להם התשתיות ואין להם אפשרות ללמוד. פניתי לחברה שלי שקישרה אותי לחבר מועצה בשוהם שנתן להם מקום מהבוקר עד הלילה בו יוכלו ללמוד. כל בעיה שיכולנו לפתור פתרנו".
קראו גם:
תארי את ההרגשה כשאת מביטה על הפרויקט הזה מהצד.
"קודם כל אתחיל בפתח תקוה. אין על האנשים כאן. התפעול של ראש העיר בפגיעה כאן הוא מעל ומעבר וצריך ללמוד ממנו. גם היום , ראש העירייה מעורב, והגיעו תושבים מכל העיר, לא רק מהשכונה שלנו כדי לעזור. פשוט כיף לראות באיזו אהבה וכיף הם נרתמים ועוזרים לאחר".
אילו תגובות אתם מקבלים מהמשפחות שמקבלות את הסיוע?
"הם רואים את החמ"ל שפתחנו והם עם דמעות בעיניים. מדובר באנשים שביום אחד איבדו הכל, והם בהלם מדברים שאנשים מביאים להם. מרגש אותם לראות איך הקהילה והתושבים נרתמו ביום וחצי והקימו מפעל קטן. זה מדהים".
משהו אופטימי לסיום.
"בסוף אנחנו חיים ביחד ונצטרך להמשיך לחיות ביחד אחד למען השני. אנחנו עם חזק, יש לנו צבא חזק ואנחנו צריכים להישאר אופטימיים".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה