הרוחות סוערות בבית ספר יסודי בפתח תקוה: תלמידת כיתה ב', שהגיעה לבית הספר אתמול (שני) עם שמלה ללא שרוולים, נדרשה להחליף אותה.
2 צפייה בגלריה
הילדה והשמלה
הילדה והשמלה
הילדה והשמלה
(צילום: באדיבות עו"ד ויקטוריה רויטמן, שמייצגת את המשפחה)
מאחר שאמה לא יכלה להגיע, ניתנה לילדה חולצה מבית הספר אותה לבשה במקום השמלה. לטענת אמה, היא נותרה לבושה בתחתונים בלבד בפלג גופה התחתון תוך שהיא הופכת למוקד ללעג בכיתתה. האם הזועמת פנתה לעורכת דין והגישה תלונה במשטרה נגד המחנכת.
הילדה הגיעה, כאמור, אתמול לבית הספר לבושה בשמלה ללא שרוולים אך עם צווארון סגור ועם סמל המוסד עליה. על פי עדויות שונות, כשראתה אותה המחנכת היא יצרה קשר עם אמה בטענה כי היא לא לבושה על פי קוד בית הספר וביקשה שתביא לביתה בגד חלופי.
2 צפייה בגלריה
השמלה והתחתונים
השמלה והתחתונים
השמלה והתחתונים
(צילום: באדיבות עו"ד ויקטוריה רויטמן, שמייצגת את המשפחה)
האם מספרת כי הסבירה שאין באפשרותה להגיע ובתגובה הציעה המורה כי תיתן לתלמידה חולצה מבית הספר. האם הסכימה והבת נכנסה לשירותים והחליפה את השמלה בחולצה כשמתחתיה לבשה תחתונים בלבד.
לפי אחת הטענות, האם אמרה למורה כי בתה לובשת מכנסיים קצרים מתחת לשמלה וכי היא יכולה להישאר איתם. אולם, עורכת הדין ויקטוריה רויטמן שמייצגת את הוריה של התלמידה, שוללת את הדברים על הסף.
"קודם כל, הילדה הגיעה עם שמלה עם צווארון סגור, כמו שעורכות דין לובשות בבתי משפט, ככה שבעיית צניעות לא הייתה. האם אכן נתנה את הסכמתה כי ביתה תקבל חולצה מבית הספר אבל לא עלה בדעתה שהיא תישאר עם תחתונים אלא הייתה בטוחה שילבישו לה את החולצה מעל השמלה וזה היה פותר את הבעיה לשביעות רצון כל הצדדים", היא אומרת. "כתוצאה מהמקרה ילדים בכיתה צחקו עליה".
כיצד אתם מתכוונים להמשיך לפעול בנושא?
"האמא הגישה תלונה במשטרה ומחר בשעה 10:30 יש לנו פגישה עם הנהלת בית הספר. משם נראה איך מתקדמים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "קוד לבוש מצוי בסמכות ואחריות מנהלי בתי הספר. עם זאת, המשרד מצר עד מאד על האירוע ומציין כי היה מקום לנהוג ביתר רגישות. לנוכח זאת, הדברים הובהרו למנהלת בית הספר".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה עומדת בקשר עם בית הספר ומשרד החינוך האמונים על הנושא מול המורה ותוודא כי המקרה מתוחקר כנדרש ומטופל בהתאם. בעת הזו אנחנו קוראים לכולם להימנע משיימינג וחריצת דין בטרם התבררו כל הפרטים. צוותי ההוראה בעיר הם מהטובים והאיכותיים בארץ, אשר פועלים, בפרט בימים מאתגרים אלו, כדי שילדי פ"ת יחזרו לשגרת הלימודים ויקבלו את החינוך הטוב ביותר עבורם".