חברה לייבוא מוצרי אפייה מאזור פתח תקוה שפיטרה עובד שלא כדין בעודנו מתאושש מניתוח - נאלצה לפצותו ב-100 אלף שקלים.
עובד שפוטר מחברה לייבוא מוצרי אפייה, בעודו מתאושש מניתוח, הגיש, באמצעות עורכות הדין דנה ואביטל אדרי, תביעה נגד החברה, שבה טען כי פיטוריו נעשו שלא כדין.
2 צפייה בגלריה
ניתוח
ניתוח
ניתוח
(צילום: shutterstock)
בתביעה נטען, בין השאר, כי התובע עבד בחברה במשך כ-11 שנים כסוכן מכירות, והיה עובד חרוץ ומסור, לשביעות רצונם של מנהליו. לפני כשנתיים וחצי עבר התובע ניתוח, וחרף הוראת הרופאים, כי עליו לנוח, בחר התובע להגיע לעבודה לשעות ספורות, וזאת בשל מסירותו הרבה לחברה.
לדברי עורכות הדין אדרי, כחודש לאחר הניתוח, בעוד העובד מתאושש מהניתוח, הוא הופתע לקבל זימון לשימוע. השימוע, כך נטען, לא התקיים במועד, אלא רק כחודשיים לאחר מכן, מאחר שהעובד החל סובל מכאבים ונאלץ בהוראת רופאיו לנוח.
במכתב הזימון לשימוע נכתב, כי הסיבה לפיטוריו של התובע היא "שינוי ארגוני בנושא מערך ההפצה של החברה, במסגרתו יבוטל מערך ההפצה הפנימי של החברה".
קראו גם:
לטענת עוה"ד אדרי, בשימוע, שארך דקות ספורות בלבד, לא שהוצעה לעובד כל אפשרות להשתלב בחברה בתפקיד אחר או דומה, וזאת בשעה שבמשך יותר מחודשיים הועסק באותו התפקיד בדיוק עובד חדש.
וכך, יממה בלבד לאחר השימוע, קיבל העובד מכתב פיטורים. "נוכח תיאור השתלשלות האירועים, נראה כי ההחלטה בדבר פיטורי התובע נעשתה מבעוד מועד, כך שהליך השימוע נעשה למראית עין בלבד", דברי עוה"ד אדרי.
עוד נטען בתביעה, כי במשך כל שנות עבודתו של התובע בחברה, פוצל שכרו בתלוש המשכורת באופן פיקטיבי, כך שתוספות השכר הקבועות, שניתנו לו ללא כל תנאי, היוו חלק בלתי נפרד משכר היסוד, ללא קשר לכינוי הפורמלי שניתן להן בתלוש. בגלל פיצול מלאכותי זה, החברה שילמה לתובע פיצויים בסכום הנמוך מהסכום המגיע לו וכמו כן לא שילמה לו את מלוא זכויותיו הסוציאליות.
2 צפייה בגלריה
עורכות הדין דנה ואביטל אדרי
עורכות הדין דנה ואביטל אדרי
עורכות הדין דנה ואביטל אדרי
(צלם: אופיר הראל)
אם לא די בכל אלה, נטען בתביעה, כאשר יחסי העבודה בין התובע לחברה הסתיימו, ובשלב שבו העובד חיפש עבודה חדשה, נודע לו, כי מנכ"ל החברה מוציא את דיבתו רעה בפני לקוחות ועמיתים למקצוע. כך, למשל, על פי התביעה, כינה אותו מנכ"ל החברה "סוס מת" ובכינויי גנאי נוספים, "שכל מטרתם להשפיל ולבזות את התובע", דברי עוה"ד אדרי.
כבוד השופט אלעד שביון מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אשר דן בתביעת העובד, פסק לאחרונה, כי על החברה לשלם לתובע סכום של כ-99,623 אלף שקלים בגין פיצויי פיטורים מוגדלים וכן הוצאות משפט ושכ"ט עורך דין.
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה