ליהיא גרינר שוב בעין הסערה: תושבים בראש העין דורשים להדיח את הידוענית הפתח תקוואית מתפקיד השופטת בתחרות שירי ילדים שתיערך ביום רביעי בהיכל התרבות בעיר. ומה חושבת על זה גרינר?
2 צפייה בגלריה
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
(צילום: אביגיל עוזי)
ביום רביעי בשעה 19:00 ייערך בהיכל התרבות העירוני פסטיבל שירים מקוריים של ילדי העיר, אותו הוזמנו לשפוט הזמר ותושב ראש העין, שקד קוממי, המגיש ויוצא תכניות ריאליטי, ליאון שניידרובסקי, והידוענית, ליהיא גרינר.
קראו גם:
אלא שבעוד ששני הראשונים התקבלו לתפקיד לא כל התנגדות, הבחירה בגרינר מעוררת סערה ותושבים רבים מתנגדים לליהוק וזאת בשל התבטאויותיה בעבר, וטענה שאינה מגיעה מרקע מוזיקלי, למרות השתתפותה בתחרות הקדם אירוויזיון ב-2013 ובתכנית 'הכוכב הבא לאירוויזיון' בשנת 2017.
"אחד הדברים החשובים היום בעולם בני הנוער והצעירים זה המודל לחיקוי. אני חושב שליהיא יכולה להיות מקסימה ונהדרת אבל אני לא רואה את הקשר בין ההשתתפות שלה בתחרות לבין מה שהיא מייצגת- לא ערכית, לא חינוכית, לא מוסרית, ובטח לא כדוגמה לילדים שמסתכלים עליה", אומר תושב העיר.
עוד מוסיף התושב ואומר כי, "רוב החשיפה שלה בתקשורת זה בעקבות תוכן שלילי, ולי באופן אישי קשה מאוד עם ההתבטאויות שלה למרות שאחריהן מגיעה התנצלות. היא לא מביאה ערך מוסף, היא לא מדליסטית או ספורטאית שמייצגת משהו בריא, והיא לא נאבקת בחרם חברתי. אין לה דבר שקשור לעיסוק עם ילדים בשום צורה, ולדעתי הבחירה בה מפספסת את המטרה".
תושב נוסף הסביר את התנגדותו ואמר: "יש כל כך הרבה אמנים, אפילו מקומיים, שעשו קצת בחיים שלהם והיו שמחים לבוא ולשפוט בתחרות הזו, כמו יואב יצחק או אחרים שהשתתפו בתכניות שירה. לתת לתושבים מקומיים לשפוט זה משהו שאמור לחבר בין העיר לתחרות ומרגיש הרבה יותר נכון. אתה לא יכול להשתתף בתחרות שירה שאין לך זיקה לתחום, ומעבר לעניין המקצועי יש כאן את הפן המוסרי".
לא מעט תושבים הביעו מורת רוח מהבחירה גם ברשתות החברתיות ושם נכתב בין היתר כי, "תרבות היא לא מייצגת והיא לא ראויה לעמוד על במת היכל התרבות", "לא הייתי רוצה דמות כזו לבני הנוער", ו-"לא הייתי משתתפת בתכנית שליהיא גרינר שופטת בה".
2 צפייה בגלריה
"מצטערת שאיבדתי את התזונה הנכונה". ליהיא גרינר
"מצטערת שאיבדתי את התזונה הנכונה". ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
(צילום: ענת מוסברג)
ליהיא גרינר, מה את חושבת על הביקורת הזו?
"קודם כל בוודאי שאני מגיעה מרקע של מוזיקה והשתתפתי בעבר גם בתחרות הקדם אירוויזיון וגם בתכנית הכוכב הבא לאירוויזיון. אנשים לא יודעים מי אני. הם משערים שהם יודעים אבל הם לא יודעים דבר, כמו שאנשים אומרים לי 'תחזרי לאמריקה, יא אמריקאית', אבל אני נולדתי בישראל".
בשיחה עם "מיינט פתח תקוה" היא מוסיפה כי, "אני עדיין עובדת ועדיין קוראים לי לפרויקטים כי לא קיללתי אף אחד, לא הרגתי אף אחד וכל אלו שמבקרים את ההחלטה הם אנשים שלא מבינים עניין ולא הבינו את הכאב שלי. במקום להגיד 'כמה אכפת לך מהעם, מהחרדים ומהמדינה שלך', במקום לומר 'תודה על האכפתיות' הם פשוט לא מבינים את הכאב.
אותם אלו שמתלוננים הם הפחות אינטליגנטים. הם ראו חלק מסרטון קטן ולא משחררים ממני. אם היו רואים את כל הסרטון ולא רק את מה שהפיצו ברשת, אז היו מבינים יותר. אבל למחוק אדם בגלל דבר כל כך קטן שהם ראו זה לא יעבוד להם".
תגובת עיריית ראש העין תובא כשתתקבל.
לעדכונים - חדשות פתח תקוה