מזעזע: תושב פתח תקוה, אשר מתנדב במשטרת ישראל, תועד בסרטון כשהוא בועט בראשו של ראש כולל ברחוב ארלוזורוב בעיר. יודגש כי המקרה אירע בזמן שהמתנדב לא היה במהלך התנדבותו.
בתגובה טוען עורך דינו של המתנדב, כי הסרטון ערוך וכי "הלקוח שלי אדם נורמטיבי שמצא עצמו כשהוא הותקף ללא כל התגרות מצידו רק על רקע העובדה שביקש ממתפללי בית הכנסת יחד איתו שיעטו מסכות". התגובה המלאה - בהמשך הכתבה.
(צילום וידאו: מתוך סרטון ויראלי שהופץ ברשת)
על פי עדויות, בין השניים התווכח עימות מילולי לאור טענות על אי עטיית מסכות בכולל ובסופו של דבר הותקף הרב.
ימים ספורים לפני האירוע שאירע ביום שני, העלה המתנדב פוסט ברשת החברתית שבו בא בטענות למתפלל שלא עוטה מסכה ועובר בין בתי כנסת.
לטענת דברי מקורב לראש הכולל, "המתנדב הגיע במוצאי שבת לכולל וחיפש בנרות מישהו בלי מסכה ומצא, כי בכל זאת קשה לשבת כל היום וללמוד עם מסיכה. לאחר מכן הוא העביר את התמונה למשטרה שהגיעה למקום ואמרה שהכל בסדר. יום למחרת שוב פנה המתנדב למשטרה בבקשה כי יגיע צוות למקום. ביום שני הוא שוב צילם ואז התפתח דין ודברים בינו לבין ראש הכולל, שטען כי הוא מפריע ללימוד במקום וכאן החלה המהומה".
תושב שנכח במקום בזמן האירוע אישר את הפרטים והוסיף כי המשטרה הגיעה ביום ראשון והבחינה כי כל הנוכחים עוטים מסיכות.
1 צפייה בגלריה
זירת האירוע בפתח תקוה
זירת האירוע בפתח תקוה
זירת האירוע בפתח תקוה
(צילום: מתוך הסרטון הויראלי שהופץ ברשת )
כאמור, על פי הצילומים שתיעדו את האירוע, נראה המתנדב כשהוא בועט בראשו של ראש הכולל שנותר שרוע על המדרכה.
ראש הכולל טען כי הוא נמצא בבדיקות בבית החולים וסירב להתייחס לנושא.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מייד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה. נדגיש כי המקרה אינו קשור בשום צורה ואופן להיותו מתנדב, לא התרחש כלל במהלך התנדבותו, והוא ייבדק ביסודיות ויטופל באופן זהה לכל אזרח".
קובי פלומו, עורך דינו של המתנדב, מסר בתגובה:
"הלקוח שלי אדם נורמטיבי שמצא עצמו כשהוא הותקף ללא כל התגרות מצידו רק על רקע העובדה שביקש ממתפללי בית הכנסת יחד איתו שיעטו מסכות.
"מרגע שסורב ביקש להזמין פיקוח והמתין ברחוב מחוץ למקום על מנת לא ליצור אינטריגות ואותו צד אחר פשוט הגיע ובאופן פתאומי חבט בו בפנים.
"הסרטון שהגיע לידכם ערוך וניתן לראות בחלקו האחר שהמתנדב אוחז את משקפיו מההלם. תגובתו הייתה מתפרצת, נמשכה אולי 3 שניות. נכון שהיא לא נראית טוב באופן שהיא צולמה, יחד עם זו חשוב להדגיש כי זו הייתה תגובה אינסטקטיבית לתקיפה מההלם שבו היה שרוי ומייד לאחר החבטה אף הזמין טיפול רפואי לאותו אדם. הוא עומד מאחורי המעשה כסוג של הגנה עצמית.
זה לא כל כך תואם את מה שנראה בסרטון.
"הסרטון חתוך כפי שציינתי משום שאת החלק הראשון שבו המתנדב הותקף לא רואים אבל יש עדים לאירוע. זה מצער מאוד, זו בטח לא הייתה בחירה מתוכננת מרצון. זה אירוע שלטעמי יש אחריות לא פחותה גם אם מצטיירת בצורה שונה לצד התוקף ראשון מלכתחילה".