בעקבות תיעוד הגננת בגן עירוני בפתח תקוה בו היא נשמעה משפילה ילדים, התקיימה היום (ראשון) בשעה 14:15 הפגנה ברחבת העירייה אליה הגיעו גננות מכל רחבי העיר למחות נגד התנהלות העירייה בנושא הגנים העירוניים.
1 צפייה בגלריה
הפגנת הגננות מול בניין העירייה
הפגנת הגננות מול בניין העירייה
הפגנת הגננות מול בניין העירייה
(צילום: שרה כהן בכר)
"ראשית, אנחנו מגנות התנהגות אלימה או פוגענית בילדים", ציינה שרה כהן בכר, יו"ר תא הגננות בהסתדרות המורים בפתח תקוה. "אנו יוצאות להפגנה נגד ראש העירייה שמיהר להוציא פרסומים שונים באשר לטיפול הנושא המדובר. אנחנו, כולנו נמצאות על הקצה כשהמקרה הבא בפתח. היום גננת צריכה להתמודד עם כל כך הרבה קשיים. לבוא לעבודה חולה , לטפל בהמון ילדים עם בעיות התנהגות כשלא פעם גננות ננשכות, וראש העיר מתהדר בדשא סינטטי בכל הגנים.
"אנחנו רוצות לבוא ולומר לפני שיקרה המקרה הבא 'בוא תעזור לנו, תפתור בעיות, אל תצמצם גנים'. בגלל העומס נשארת גננת לבד במערכה שצריכה להתמודד עם כל הבעיות ולכן מגיעים למצבים האלו. אנחנו פוחדות שכל אחת מאיתנו תגיע לאותה סיטואציה מרוב עומס וחוסר טיפול בנו".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "ראש העיר רמי גרינברג שוחח ביום שישי האחרון עם יו"ר תא הגננות בפתח תקוה וכן עם מקבץ גננות העובדות בעיר וביקש לקיים פגישה בנושא יחד עם נציגות הסייעות. זאת במטרה להרגיע את הרוחות ולחשוב יחד איך מבטיחים כי בטחון ההורים באנשי הצוות בגנים לא יפגע לאור המקרה האחרון. נציין כי בהמשך למקרה שנחשף באחד מגני העירייה, בוצעו פעולות נקודתיות בגן וכן נקבעו נהלים מערכתיים במטרה למנוע הישנות מקרים מעין אלו. מדובר בפעולות שנעשו לטובת כלל המערכת, לרבות הגננות, הסייעות, ההורים וכמובן גם תלמידי הגנים. פעילות ראש העיר בנושא תמנע עימותים מיותרים בין אנשי הצוות בגנים להורים וכן תבטיח כי אנשי הצוות המסורים בגנים, שהם הרוב המכריע, יקבלו את המעמד המתאים ויישמר הניהול התקין והאמון בין הצדדים.
"כפי שהודגש באיגרת שנשלחה ביום חמישי האחרון לגננות ולסייעות, ראש העיר רואה בהן כחוד החנית של מערכת החינוך העירונית ומוקיר תודה והערכה רבה על עבודתן. הגננות והסייעות הן נכס חשוב לרשות, להורים ובעיקר לתלמידים וראש העיר לא ייתן שיפגע מעמדן בקרב הציבור ויעשה הכל כדי שתקבלנה את המעטפת המשלימה לה הם זקוקות במסגרת עבודתן".