שלוש שנים אחרי השריפה שגבתה את חייו של רונן עוז מפתח תקוה: בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה הבוקר (ד') את שני הנאשמים מוחמד ג'עברי וראידה מוסא מעבירת רצח באירוע שריפת המלונית והרשיע אותם בעבירה של מוות בקלות דעת. בשריפה נהרג רונן עוז, אב לשני ילדים מפתח תקוה ונפצעו עוד 13 איש.
2 צפייה בגלריה
זירת השריפה ברחוב הנביאים ומוחמד ג'עברי
זירת השריפה ברחוב הנביאים ומוחמד ג'עברי
זירת השריפה ברחוב הנביאים ומוחמד ג'עברי
(צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א, ולירן תמרי)
כזכור, ב- 26/7/18 בשריפה שרצה ב"מלונית 60" ברחוב הנביאים נהרג רונן עוז מפתח תקוה, שהציל את ילדיו. אז נעצרו שלושה חשודים - עובד לשעבר במלונית מוחמד ג'עברי, ראידה מוסא, שעבדה עימו במלון, וחברו יוסף קומבוז. חודש לאחר מכן הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד השלושה - ג'עברי ומוסא הואשמו בשותפות בעבירה של הצתה בנסיבות מחמירות ופציעתם של מספר תושבים. קומבוז הואשם בעבירה של סיוע להצתה בנסיבות מחמירות. עוד יוחסה לג'עברי עבירה של חבלה בכוונה מחמירה. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים.
לפני כשנתיים בית המשפט גזר שנתיים מאסר על יוסף קומבוז, חברו של הנאשם המרכזי מוחמד ג'עברי, שהורשע בעבירה של סיוע להצתה. עוד החליט כי המשפט כי משפחתו של רונן תפוצה ב-50 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
משפחת עוז
משפחת עוז
משפחת עוז
(צילום: באדיבות המשפחה)
עורכי הדין עאטף פרחאת וקרן אבלין הרץ שמייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את מוחמד ג'עברי: "מדובר בטרגדיה קשה, מהרגע הראשון מוחמד הביע צער עמוק על אובדן חיי האדם וטען כי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באיש אלא, רק למחות על התעמרות קשה מצד מעסיקתו. בית המשפט קיבל את כל טענותינו והרשיע את מוחמד בהמתה בקלות דעת ולא ברצח בנסיבות מחמירות כפי שביקשה הפרקליטות".
עו"ד דוד ברהום שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנאשמת הנוספת בפרשה: "מדובר באירוע קשה שתוצאותיו לא היו ידועות מראש. חלקה של האישה באירוע היה מצומצם מאוד ולטענתו מלכתחילה לא היה מקום להאשימה ברצח, בוודאי על רקע נסיבות חייה הקשות. אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבלה את טענותינו, זיכתה את הנאשמת מרצח והרשיעה אותה בעבירות ברף הנמוך"
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה