טענות מצד הורים בבית ספר יסודי בפתח תקוה: תלמיד כיתה ג' נוהג מזה זמן רב באלימות פיזית ומילולית כלפי יתר חבריו לכיתה. הקש ששבר את גב הגמל מבחינתם, היה אירוע חמור שהתרחש לטענתם במהלך השבוע במהלכו בעט התלמיד באחת המורות ואף ירק עליה.
מדובר כאמור בתלמיד כיתה ג', כשלטענת ההורים נוהג באלימות ומטיל אימה על שאר הילדים בכיתה מאז כיתה א'.
1 צפייה בגלריה
גננת מורה אלימה מכה
גננת מורה אלימה מכה
מורה
(צילום המחשה: shutterstock)
לדבריהם, התנהגותו באה לידי ביטוי בבעיטות, חניקות, ואף השלכת כסאות כשבית הספר מתקשה למצוא פתרון לבעיה עם הכלים העומדים לרשותו.
לפי ההורים, במהלך השבוע האחרון, התלמיד הכה ואיים על תלמיד אחר. משראתה זאת המורה ששהתה בכיתה באותה עת, ניסתה לגונן על התלמיד המוכה, אלא שאז ספגה מספר בעיטות מאותו ילד אלים שאף ירק לעברה. כתוצאה מכך נזקקה המורה למספר ימי חופשה.
"מה שהיה בימים האחרונים חצה כל גבול אפשרי", אומרת אם מהכיתה בתסכול. "אני מבינה שזה ילד שלא אשם במצבו ואני אפילו מרחמת עליו, כי הוא לא מקבל את היחס שהוא זקוק לו, אבל זה רק יילך ויחמיר. למה מחכים? שיזרוק כסא על ילד ויהפוך אותו למשותק? שיגיע עם סכין לבית הספר? הוא לא מבחין בין בנים, בנות , סייעת, והורים.
"משעים אותו ליום-יומיים ואז הוא חוזר לסורו. לא מספיק שנת הקורונה והמלחמה, עכשיו הילדים מפחדים לבוא לבית הספר בגלל אותו ילד. פשוט מפחדים לדבר לידו כי לא יודעים איך הוא יגיב. זה עצוב".
קראו גם:
שקלת להעביר את הבת שלך משם?
"הייתה מחשבה כזו בכיתה א' ובסוף עבדנו איתה כדי שתתרחק ממנו כמה שיותר. הבת שלי לא אשמה. אני לא אוציא אותה מהחברות שלה ומהסביבה המוכרת שלה".
"מדובר בכיתה רגילה, מקסימה, עם ילדים טובים שאותו תלמיד מפריע להם ללמידה", מוסיפה אם אחרת. "כבר שלוש שנים שאנחנו בתוך הסבל ומה שהיה עם המורה השבוע זה היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתנו. אי אפשר להמשיך כך. היה אמור להיות להם מבחן השבוע והוא נדחה בגלל המקרה. איפה נשמע דבר כזה? בית הספר מנסה אבל לא מצליח למצוא פתרונות נוספים במסגרת הכלים העומדים לרשותו".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט לא נרחיב אודות המקרה אך נדגיש כי ניתן בנושא טיפול מקיף והדוק ע"י כלל הגורמים המעורבים, לרבות מינהל החינוך בעירייה, משרד החינוך ובית הספר. גורמי הרשות נמצאים במעקב שוטף והדוק אחר המקרה ובמסגרת הטיפול גם הוצמדה לתלמיד סייעת".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה