שם? אינה שמידוב.
גיל? 54"".
מצב משפחתי? "נשואה ואימא לשניים".
היכן את גרה? "בשכונת אחדות".
במה את עוסקת? "אני לבורנטית".
1 צפייה בגלריה
אינה שמידוב
אינה שמידוב
אינה שמידוב
(צילום: ריאן)
מדוע בחרת במקצוע הזה? "מגיל צעיר אני מתעניינת בעולם החי ובביולוגיה. כשהייתי תלמידה בבית הספר היסודי הייתי במסגרת אוניברסיטאית אחרי הלימודים. רציתי להיות רופאה או לעסוק ברפואה, אבל בסופו של דבר היה קל יותר להתקבל לתחום החקר של המעבדה".
כמה זמן את מתגוררת בפתח־תקוה? "17 שנים".
מה הפינה האהובה עלייך בעיר? "יש מסלול ריצה שאני אוהבת מאוד באזור המכבים ורצה בו בכל בוקר. עד לא מזמן זה היה סתם שביל, אבל לאחרונה הוא הפך למסלול מלבב שיש בו פרחים רבים. בזמן האחרון למשל פרחו שם פרחי הלבנדר הלבנים, ויש הרגשה כמו באזור מחוץ לעיר, כמו בצרפת".
חווית חוויה מיוחדת בעיר? "כן, פסטיבלי הבירה שנערכו בעיר. אני מדברת על הפסטיבל שנערך כאן לפני כמה שנים בהשתתפות ראש העירייה הקודם ועל זה שנערך בסתיו השנה. התלהבתי מאוד מהרעיון ומהדרך שבה הכול נעשה. הפעם נהניתי פחות בעיקר בגלל העומס. אני מקווה שבעתיד יהיו עוד פסטיבלים והם ילכו וישתפרו".
מה היית רוצה לשנות בעיר? "לחדש בתים ואזורי מגורים ישנים במיוחד במקומות מרכזיים. אני חייבת לומר שבאופן כללי ראש העירייה רמי גרינברג מוביל את העיר לכיוון טוב בכל התחומים, גם בתחום של פינוי־בינוי ומודרניזציה של מבני מגורים ונראות העיר. לפני חמש שנים דברים נראו תלויים באוויר, והיום יש התקדמות שאפשר להבחין בה".
מה חסר לך בעיר? "הייתי רוצה שיוסיפו שבילי אופניים. יש מחסור בעיר ובישראל. ילדים ומבוגרים רבים נאלצים לרכוב בכבישים הלא מתוכננים, להסתכן בעצמם ולסכן את נהגי כלי רכב. פה ושם יש שבילים, אבל אין 'מערכת' כלשהי שתאפשר ניידות טובה".
מה מרגיז אותך במיוחד בעיר? "בעיקר המחסור בשבילי האופניים. אני לא יכולה לרכוב על האופניים שלי בבטיחות ולהגיע לעבודה שלי בתל אביב וגם לא לעבור דרך הרכבת בקריית אריה משום שאין מעבר תת־קרקעי. אני צריכה לעשות עיקוף גדול במיוחד או לנסוע בכביש סואן ומסוכן. הייתי שמחה לעשות את הנסיעות שלי לעבודה ברכבת ובאופניים".
מה מיוחד בעיר לטעמך? "בריכת גבעת השלושה שאני ובעלי שוחים בה כבר שנים. לצערי, המצב שלה בכי רע והיא זקוקה להשקעה כספית לתיקונים ולתחזוקה. הייתי רוצה שהעירייה תעזור כדי שהמקום הנפלא הזה לא ייהרס".
איך היית מתארת את העיר במשפט? "פתח־תקוה היא עיר שיש לה עתיד ולא רק בפוטנציאל, גם בביצוע שנעשה עכשיו".