בניגוד למתווה הסגר: ראש העירייה, רמי גרינברג, הנחה לסגור פארקים וגינות ציבוריות ברחבי העיר.
על פי הנחיות שפורסמו על ידי משרד הבריאות, כחלק ממתווה הסגר בתקופת החגים, ניתן להתרחק ממקום המגורים עד למרחק של קילומטר, כשהגבלה זו מאפשרת לצאת למרחב הציבורי, כולל פארקים וגינות שעשועים בגבולות המרחק המותר.
1 צפייה בגלריה
(פארק יד לבנים בפתח תקוה. צילום: אייל עצמון)
אלא שבדומה למדיניות ראש העירייה להשאיר את פארק יצחק אוחיון סגור לאורך רוב ימות השבוע, הוחלט גם במהלך סוף השבוע לסגור מספר לא מבוטל של פארקים וגינות ציבוריות ברחבי העיר דוגמת לב הסביונים באם המושבות ויד לבנים. כאמור על אף ההקלות של משרד הבריאות.
צעד זה עורר את זעמם של תושבים רבים שראו בכך החמרה מיותרת של הנחיות משרד הבריאות. "בהתחלה אמרו שהפארקים נסגרו כדי למנוע התקהלויות במצוות תשליך, אחר כך נאמר כדי למנוע התקהלויות בכלל, אבל לעומת זאת בתי כנסת שהינם מקומות סגורים נותרו פתוחים מבלי שנדע עד כמה נאכפו ההנחיות בהם", אומר תושב אם המושבות.
"אני חושב שזו התנהלות בעייתית. לא יודע אם מדובר באפליה אבל זה מרגיש לא לעניין במיוחד שהעירייה הזמינה תושבים לעמוד בגינות ולשמוע קול שופר".
קראו גם:
גם בקרב חברי האופוזיציה נרשמה ביקורת רבה בנושא. בפנייתם לראש העירייה כתבו כי "שהייה מסוגרת של ילדים קטנים בבית ללא כל אפשרות יציאה לאוויר לפעילות הפגתית משחררת להוצאת אנרגיות הוא מתכון בטוח לנזק לילדים ולתא המשפחתי. אין אנו מתעלמים מהיותה של העיר 'עיר אדומה' אך פאניקה אינה מנהיגות ותגובה היסטרית אינה פתרון".
מנגד, ישנם תושבים שצידדו בהחלטה. "פתח תקוה אדומה, הוא נוהג באחריות גם אם לא נוח", כתבה אחת התושבות, ותושב אחר כתב "אנשים פה שמים קצוץ על ההנחיות והולכים ללא מסכה..מצויין שסגר. שיסגרו כמה שיותר".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בפארקים ספציפיים שנסגרו כדי למנוע התקהלויות וכן גם בשל העובדה כי הם ממוקמים בשכונות בעלות תחלואה גבוהה מאוד. בנוסף, יצויין כי על אף היתר השימוש בפארקים, ישנן הגדרות ברורות המורות כיצד מותר בזמן הנוכחי לשהות בפארקים כאשר ברור לכל שהדבר לא יכול להיעשות במסגרת התקהלות. ניסיון העבר מלמד כי בפארקים המדוברים קיים קושי בשמירה על הנהלים על אף האכיפה שהייתה בנושא. לכן רק הם נסגרו ולא כלל הפארקים בעיר. על אף הקושי המובן, מדובר במהלך שנועד לשמור על בריאות הציבור ולמנוע מקרי הדבקה נוספים".