עוד מקרה אלימות בין בני נוער בשכונת אם המושבות: במוצאי שבת האחרון תקפו קרוב ל-20 נערים נער אחר והכו אותו נמרצות, כך טוענת תושבת השכונה שבנה היה עד לאירוע שהתרחש בפאמפטרק ברחוב שרגא רפאלי.
1 צפייה בגלריה
(הפארק. צילום ארכיון: באדיבות תושבים)
רק בתחילת החודש דיווחנו על חשש הורים מחבורת נערים שמטילה אימה על ילדי השכונה כשכמה מהם שברו את משקפיו של ילד אחר.
לדברי התושבת, כפי שסיפר לה בנה, לאחר חילופי מילים בין חבריו לבין נער ששהה במקום, האחרון הזעיק את שאר חבריו, קרוב לעשרים נערים, שהכו נמרצות את חברו של הבן. הנער הוכה בפניו, בבטנו ובגפיו. "הם כולם בני אותו גיל לערך, 13-14 אך אף אחד מחבריו של בני לא התערב כי הם פחדו", מספרת האם. "הבן שלי חזר נסער מאוד הביתה וגם הילדים הקטנים יותר שלי כבר מפחדים להגיע לשם. לקללות הם כבר התרגלו אבל לא לאלימות. יש שם כמה חבורות נערים בעייתיות".
מה אתם מתכוונים לעשות בנידון?
"אין מה לעשות. זו לא פעם ראשונה וזה פשוט נורא. אין לילדים חוגים, וזה המקום היחידי שהם נהנים ללכת אליו. קניתי להם סקייטבורדים חדשים והם נורא נהנים שם אבל חבל מאוד שזה המצב. זה מקום מבורך אבל להשאיר אותו פרוץ וללא השגחה זה מתכון לאסון.
קראו גם:
"הנערים שמטילים אימה על השכונה הם נערים משועממים שבתקופת הקורונה מסתובבים חסרי מעש. זו אמורה להיות שכונה טובה וזה ממש לא מתאים. לדעתי אפשר להפעיל את המקום למספר שעות ביום עם שומר, אפילו אם הכניסה תהיה בתשלום, מאשר להשאיר את המצב הנוכחי. הילדים צריכים להגיע למקום שבו ירגישו בטוחים. זה לא יכול להימשך כך".
תאפשרי לבן שלך לחזור לשם?
"לא, אסרתי עליו להגיע שוב למקום בתקופה הקרובה בטח לא בשעות מאוחרות יחסית".
מהעירייה נמסר: "המקרה מוכר ומטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים בעירייה ובמשטרת פ"ת. יודגש כי באזור המדובר קיימת נוכחות הדוקה לאורך כל שעות היום והלילה של גורמי המשטרה והשיטור העירוני. מה שהביא לטיפול מידיי במקרי אלימות שארעו באזור בעבר.
עיריית פתח תקוה משקיעה משאבים רבים ותקציבים לטובת הבטחת בטחון התושבים בכל שכונות העיר, כפי שלא קיים באף רשות אחרת. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקציב העירייה לשנת 2021 וכן בנתוני הלמ"ס האחרונים לשנת 2019 המוכיחים כי פ"ת היא העיר השנייה בה תחושת הביטחון קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר.
יודגש כי בשנתיים האחרונות מערך הביטחון התרחב באופן משמעותי וכיום העירייה מציעה מעטפת ביטחונית רחבה ע"י פריסת מצלמות המשדרות למרכז השליטה 24/7, תגבור סיירות הביטחון, הכוללות סיירת אופנועים, שיטור עירוני, סיירות הורים ועוד. מערך זה מביא מידי יום לתפיסות רבות בנושאים שונים ומבטיח את בטחון התושבים בכל רחבי העיר".
פורסם לראשונה: 15:17, 28.02.21