הגיעו מים עד נפש: בישיבת המועצה שהתקיימה בחודש יולי אשתקד אישרה מועצת העיר התקנת מתקני מים קרים בכל הגנים וכן התחייבה לממן את תחזוקתם אלא שבפועל, אלא שבפועל גנים רבים ממתינים להתקנתם, במיוחד לאור הקיץ המתקרב ובא.
1 צפייה בגלריה
ילד שותה מים
ילד שותה מים
ילד שותה מים
(צילום המחשה: shutterstock)
כאמור בחודש יולי האחרון, אושרה הצעתו של סגן ראש העירייה, צדוק בן משה להקצות תקציב לצורך התקנת מתקני מים בגנים אשר לא קיים בהם מתקן שכזה וכן עבור תחזוקת המתקנים הכוללת החלפת סנן, תיקונים וכו'.
הסכומים שהועלו באותה ישיבה דיברו על מאות אלפי שקלים כשהכוונה הייתה להקל על ההורים שעד אז נדרשו לממן מכספם את תחזוקת המכשירים.
אלא שכמעט שנה עברה, הקיץ כבר כאן ובגנים רבים עדיין ממתינים למתקני המים. "אנחנו נמצאים בגן הזה מתחילת השנה אבל לפי מה שידוע לנו מעולם לא היה בו מתקן מים. כשהגענו לגן וראינו שאין, פנינו לגורמים הרלבנטיים מהעירייה ועד עכשיו הנושא בבדיקה", אומר הורה לילד בגן עירוני. "בימים שחם כמו בשרב שהיה בשבוע שעבר עדיף שישתו מים קרים ולא מים מהברז ליד השירותים".
ניסיתם לבדוק את העניין לאחרונה?
"באגף גני הילדים ענו לאחד ההורים שפנה שיש 500 גנים שממתינים והגנים שבהם יש מכשיר זה בגלל שהקבלן נתן".
הורה אחר אמר: "הרבה מים עברו בירדן ובברזים מאז שהעירייה הבטיחה שיהיו מתקני מים בגנים. בבתי הספר דואגים לקולרים, אין סיבה שהילדים הקטנים יותר לא יקבלו גם מים קרים בחום שהופך כל שנה ליותר גרוע".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "פרויקט הצבת מתקני המים בגנים מטופל ומקודם על ידי הגורמים הרלוונטיים ברשות. משבר הקורונה ואי הפעילות בגנים גררו עיכובים בקידום הנושא. על כן לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, יחל ביצוע הפרויקט".