"באופן מפתיע ימי הסגר זורמים לנו לא רע ואנחנו מנסים להפוך את המצב לחוויה מגבשת לכל המשפחה. אנחנו מבודדים יחדיו משאר העולם, למעט יציאות קצרות כדי להצטייד במזון או להוריד את הכלבה למספר דקות.
1 צפייה בגלריה
משפחת שיפרמן מפתח תקוה
משפחת שיפרמן מפתח תקוה
משפחת שיפרמן מפתח תקוה
(צילום: פרטי)
"אמיר עובד במשרד עורכי דין ומתנהל מהבית רק במקרים דחופים, ואילו אביגיל עובדת בסוכנות ביטוח ועל פי המסתמן תצא בקרוב לחל"ת. היום שלנו מתחיל בסביבות 06:30 כשדווקא הילדים הם אלה המשכימים אותנו ולא להיפך. אפשר לומר כי זו תחילתה של "מסיבת" ארוחת הבוקר מושקעת, כל אחד על פי דרישותיו. התפריט תלוי במצב רוח שבו הילדים התעוררו והוא כולל בדרך כלל חביתות, גבינות, בלינצ'סים ואפילו פסטות. הגענו למצב שקראנו למנות על שמותיהם על פי האוכל שהם אוהבים.
"הילדים מעבירים את הזמן בהמשך מול המסכים אבל לא רק. נכון שפורים נגמר מזמן אבל כאן בבית הוא עדיין נמשך. אספנו לנו מאגר תחפושות בהתאם ל"שגעונות" שלהם וכולנו "מקרנבלים" בשלל תלבושות. דניאל אוהב בעיקר את התחפושת של רוי בוי וכדי להתאים את השיער אמיר קנה לו פאה של נעה קירל וסוס נדנדה.
"כדי למלא את היום המצאנו לעצמנו משחקי קופסה למיניהם בהתאם להבנה של הילדים. חוסר היציאה לעולם בחוץ מורגש והם מוציאים אנרגיה באמצעות טיפוס על ספות, משחקי תופסת ועוד.
דרך נוספת מבחינתנו להתגבש ולהעביר את הזמן היא בישול ביחד. אמיר הוא אלוף הפיצות בבית ונעזר בדניאל שאוהב לשחק עם בצק, ללוש ולרדד אותו. אביגיל מופקדת על הרוטב. לשמחתנו, בטרם החל הסגר הבאנו לילדים בריכה קטנה דמוית סירה שבה אנחנו משתמשים כדי לשחק במשחקי דימיון. למשל, מושיבים אותם בתוכה כשהיא ריקה ממים ומדמיינים שאנחנו חותרים בים ומספרים סיפורים. גילינו שאפשר להעביר ככה שעות של משחק".