בצל הלילה הסוער שעבר על פתח תקוה, תושבים טוענים כי המקלטים לא נפתחו בזמן. טענות גם לדרכי גישה לקויות במקלט ציבורי שברחוב קרול ברמת ורבר.
(צילום: נדיב ורסנו)
קראו גם:
(צילום: נדיב ורסנו)
כאמור, על אף האולטימטום שהציבו אתמול ארגוני הטרור בפני הממשלה כי אם ישראל לא תחדל מהתקיפות ברצועת עזה, הם ישגרו טילים לכיוון תל אביב והסביבה בשעה 21:00, רק כשעה לאחר מימוש האיום שגרם לרגעי חרדה בקרב תושבים רבים, הודיעו בעיריית פתח תקוה כי הם פותחים את המקלטים הציבוריים.
כתוצאה מכך, תושבים רבים, ובעיקר אלו שמתגוררים בשכונות ותיקות, בהן לא קיים ממ"ד או מקלט בבנייני המגורים, מצאו את עצמם מחפשים אחר מקום להסתתר בו ממתקפת הטילים שנורתה למרכז הארץ.
1 צפייה בגלריה
הזנחה במקלט הציבורי
הזנחה במקלט הציבורי
הזנחה במקלט הציבורי
(צילום: באדיבות התושבים)
"ככה עירייה נערכת למצב חירום?", אמר בכעס תושב העיר. "זה היה ברור שהמצב נפיץ ובעייתי והחמאס הודיע שיירה למרכז אז מה קשה לדאוג למינימום שזה מקלט פתוח או לפחות להשאיר מפתח לתושב שגר בסמוך אליו?
"יש בעיר שכונות ותיקות עם בניינים רעועים שמי שנמצא בפנים נמצא בסכנה גדולה ואין שום מקלט בחוץ לברוח אליו. אנשים ברחוב דפקו בבתים פרטיים להכנס. וזה לא שהבתים בשכונות האלו מגנים במשהו, אבל עדיף מהרחוב. מפחיד מאוד ולא תקין מה שקרה".
אם לא די בכך, תושבים בשכונת רמת ורבר הותיקה מדווחים כי דרכי הגישה למקלט הציבורי ברחוב קרול מלאות בעשביה רבה וגבוהה שמקשה על מעבר בעלי מוגבלויות וילדים בדרכם לתפוס מחסה.
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "בהמשך למטח הירי אמש על ערי גוש דן, ראש העיר רמי גרינברג כינס באופן מידי בחמ"ל העירוני את צוותי החרום בפיקוד העורף וברשות, יחד עם מנהלי האגפים השונים לצורך גיבוש הנחיות וחלוקת משימות. מקביל, כוחות החירום וההצלה העירוניים הונחו בתחילת הערב להתפרס בשטח והמוקד העירוני תוגבר בהתאם.
"לאורך כל הערב והלילה, גורמי הביטחון בעירייה וראש העיר, סיירו בשטח ובדקו את המוכנות של מרכזי החרום השונים. הפעילות לאורך הערב והלילה האחרון מראים כי מערך החרום העירוני מוכן לכל תרחיש בטחוני. יודגש כי העירייה פועלת בהתאם להנחיות ולהערכות פיקוד העורף ופתיחת המקלטים הציבוריים, כמו גם המקלטים בבתי הספר (לא ממ"דים) בוצעה בהתאם להערכות ובזמן קצר. בתוך כך, התלונה בקרול נמצאת בבדיקה ותטופל בהתאם".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה