ראש מוסדות החינוך של רשת "למרחב" טוען: ראש העירייה, רמי גרינברג, מנסה לסגור אותנו בעקבות קליטת תלמידים מחוץ לעיר אל בתי הספר של הרשת.
1 צפייה בגלריה
כיתה בית ספר יסודי חולון
כיתה בית ספר יסודי חולון
כיתה בית ספר יסודי
(צילום המחשה: דוברות עיריית חולון)
כזכור, זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד החליט גרינברג כי לא תותר רישום של תלמידים תושבי פתח תקוה למוסדות חינוך מחוץ לעיר' כשבמקביל לא יתאפשר רישומם של תושבי חוץ ללימודים בפתח תקוה, בניגוד למדיניות שהונהגה עד אז.
"למרחב" היא רשת מוסדות חינוך דתית לאומית תורנית הממוקמת בפתח תקוה וכוללת בתי ספר יסודיים (בנים ובנות), חטיבת ביניים ואולפנה.
לפני מספר ימים פנה הרב אברהם גרנביץ, ראש מוסדות החינוך של הרשת התורנית "למרחב" המפעילה מספר בתי ספר בפתח תקוה, יחד עם סגנו הרב שם שרפר, וכתבו בדאגה להורי התלמידים כי "מאחר שהשנה התקבלו ללמוד במוסדות למרחב כבכל שנה גם תלמידים מחוץ לעיר (שאין להם שום אלטרנטיבה אחרת ומעוניינים בחינוך תורני מבלי לוותר על הערכים הציוניים כפי שאפשר לקבל במוסדות למרחב) ראש העיר, הנחה את גורמי העירייה השבוע להביא לסגירת מוסדות למרחב".
בהמשך הציג הרב את הנתונים המספריים לפיהם לכיתת א' בנות נקלטו 10 תלמידות מערים שכנות מתוך 45 תלמידות, לכיתה א' בנים נקלטו 19 תלמידים מערים שכנות מתוך 52 תלמידים ולכיתה ז' באולפנה נקלטו 30 תלמידות מערים שכנות מתוך 64 תלמידות. הרב ציין כי קליטת התלמידים מחוץ לעיר נחוצה לאותם מוסדות כדי שיעמדו בתקן וכך גם תושבי פתח תקוה יוכלו לקבל את המענה החינוכי אותו הם חפצים.
קראו גם:
בהמשך הוסיף הרב כי "למרות זאת, ראש העיר, מבקש לא לאפשר לא לאלו ולא לאלו לקבל את החינוך שאותו הם מבקשים... באופן מעשי לפני מספר ימים קיבלנו מכתב איום ממחלקת נכסים בנוגע להמשך השימוש במבנים העירוניים, דבר שמשמעותו היא נסיון להביא לסגירת המוסדות.
"ניכר כי ראש העירייה נותן לעניין לימודי החוץ דגש נרחב, לאחר שרק ביממה האחרונה דיווחנו על בקשה שהגישה העירייה לבית המשפט המחוזי בתל אביב להפסקת לימודיהם של מספר תושבי העיר בישיבה התיכונית ברמת גן. זאת לאחר שלטענת העירייה הם נרשמו ללא קבלת אישורה".
להלן התייחסות ראש העירייה במכתב ששלח להורים:
"במשך שנים העיר פתח תקוה קלטה במוסדות החינוך שברשותה אלפי תלמידים שגרים מחוץ לעיר. הדבר נעשה ללא פיקוח ובקרה והביא לכך שהיו הרבה מוסדות חינוך בפ"ת שרוב התלמידים בהם מתגוררים מחוץ לעיר.
יצויין כי מוסדות ששירתו בעיקר את תושבי החוץ נשענו על משאבים עירוניים המתבססים על כסף ציבורי של משלמי הארנונה בפתח תקוה, כוח אדם וכיתות במבנים עירוניים שגם ככה קיים מחסור גדול מאד. העובדה כי משאבים ציבוריים באופן גורף לא משמשים בסוף את תושבי העיר מקשה על הרשות לתת מענה ראוי לתלמידי פתח תקוה בתוך עירם וגם לתלמידי פתח תקווה שרוצים ללמוד בלמרחב.
עם כניסתי לתפקיד, נפגשתי עם כל מנהלי המוסדות ועדכנתי בהנחיות החדשות אשר רואות את טובת תושבי פתח תקוה. זאת לצד בחינות פרטניות, בהתאם לנסיבות, שאנחנו מקיימים לגבי תלמידים מחוץ לעיר המבקשים להיקלט בתחומי הרשות.
על אף הדרישה להפסיק את הקליטה הסיטונאית מחוץ לעיר, היו גורמים ובתוכם הנהלת מוסדות למרחב, אשר הוליכו את תלמידי החוץ שולל וקלטו אותם למוסדות. כאמור, מדובר במבנים בבעלות העירייה והמשתמשים בהם מחויבים לעמוד בכללים ובתקנות שקבעה הרשות.
הנהלת למרחב ביקשה מעירייה כיתות נוספות לצורך קליטת תלמידי החוץ, דבר לא הגיוני ולא מתאפשר לאור המצוקה, שכן מי שסובל מהצפיפות זה גם ילדי העיר, דבר שלא היה קורה אם לא היו מקבלים מחוץ לעיר.
בשל כך, לאחר בדיקה הוחלט לא לאשר פתיחת כיתות שלמות של תלמידים חוץ, תוך התחשבות במקרים חריגים. לצערנו למרחב התעלמו מההחלטה וקיבלו עשרות תלמידים ופתחו כיתות נוספות תוך התעלמות מוחלטת מההנחיות והכללים.
מיותר לציין שבתקופת הקורונה להביא למתחם אחד תלמידים מכל רחבי הארץ - הסכנה להדבקה עולה בעשרות מונים ומסכנת את תלמידי העיר ובני משפחותיהם.
גם לגבי הטיעון של למרחב שאם לא יקבלו מבחוץ אז לא יהיה כמות מספקת להחזיק בית ספר, הצענו להם עזרה בכדי שכן יוכלו להעמיד את בית הספר כנדרש.
בסיכומו של דבר ההתנהלות כיום פוגעת בילדי העיר שלומדים בלמרחב ואם היו משתפים פעולה כנדרש ילדי העיר בלמרחב היו מסודרים הרבה יותר טוב והכל היה כשורה".