ראש העירייה רמי גרינברג ערך היום (שלישי) ישיבת היערכות מקיפה בהיכל התרבות עם כלל גורמי הרשות מכל אגפי העירייה והחברות העירוניות, לקראת הסגר הצפוי בחגים.
1 צפייה בגלריה
(בית כנסת. צילום: shutterstock)
ראש העירייה סקר בפתח הישיבה את פעילות הרשות בחודשים האחרונים, לרבות הסיוע באלפי חבילות מזון שמחולקות בימים אלו לתושבים הנזקקים. ראש העיר הדגיש את ההשקעה האדירה שהרשות נאלצת להפנות עבור נושאי רווחה וסיוע בעת הזו לטובת התושבים הנזקקים.
עוד עלה בישיבה כי היקף התחלואה בעיר נמצא במגמת עלייה. על פי הגדרות תכנית הרמזור - תכנית שתהיה רלוונטית עד למועד תחילת הסגר, פתח תקוה נמצאת תחת הקטגוריה הצהובה. לצד זאת, נתוני התחלואה בימים האחרונים גדלו לרף הטווח האדום. כמו גם, ראש העיר הזכיר את הפעילות המהירה שהרשות מבצעת מול מוסדות החינוך כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה.
קראו גם:
בנוסף, הרשות מתמקדת גם באכיפה במרחב הציבורי והעיסקי וכן פעולות הסברה מקיפות שנעשות כמעט מידי יום בשכונות ובפלטפורמות הדיגיטאליות של הרשות.
להלן פירוט ההגבלות כפי שקבעה המדינה (נתון לשינוי):
1. הגבלות תנועה ביציאה מהבית עד 500 מטר למעט צרכים מותרים שיפורטו בתקנות.
2. סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, פנמיות וחרגים נוספים כמפורט בחוק (תתאפשר למידה מרחוק)
3. הגבלת התקהלויות על פי הצבע האדום - עד 10 איש בחלל סגור, 20 איש בשטח פתוח.
4. עסקים ללא קבלת קהל ועסקים המספקים שירותים חיוניים יוכלו להמשיך לפעול על פי המתווה.
5. סגירה מלאה של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות (יופעלו משלוחים).
6. תחב"צ תצומצם ב50 אחוז עד השעה 22:00
7. יתאפשר ספורט מקצועי ושל יחידים.
8. המגזר הציבורי יפעל ב30 אחוז בנוסף לעובדים חיוניים.
בדומה לפרסומי העירייה בעבר, להלן המתווה לבתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור:
במקום סגור עד 10 איש.
מקסימום 20 איש במבנה גדול (2 קפסולות מ-2 כניסות נפרדות), בתנאי שנשמר 4 מ"ר לאדם.
במרחב הפתוח יהיה ניתן עד 20 איש.
העירייה באמצעות המועצה הדתית תאפשר להשתמש במבני ציבור לצורך תפילה. אחרי חג הסוכות המבנים יחזרו לקדמותם וינוקו. בראש השנה יוקם מערך של בעלי תקיעה בשופר אשר יתפרסו ברחבי העיר לטובת הציבור.
השנה לא יהיה ניתן לבצע את טקס התשליך בבריכות ציבוריות וכדו'. לקראת סוכות לא יתקיים שוק 4 המינים במתכונתו הקודם ועל כן גורמי הרשות יחד עם המועצה הדתית יפעלו כדי להקצות מקומות מסויימים לטובת המכירה שבהם יהיה ניתן לווסת את הבאים.
מקוואות לגברים ייסגרו החל מיום שישי הקרוב.
מעונות היום - לא יפעלו בדומה למתווה הקיים במערכת החינוך.
תנועות הנוער - לא יפעלו בתקופת הסגר.
ראש העיר רמי גרינברג: "אתגר הקורונה מכתיב לנו לערוך את החג בצורה שונה ותחת סגר. אני קורא לציבור להשמע להנחיות ולהקפיד על הריחוק החברתי, מסכות והגיינה. נתוני התחלואה בעיר במגמת עלייה ועל כן העירייה תבצע אכיפה מוגברת בכל תקופת החגים כדי שנצא מהסגר עם נתונים טובים וכן למנוע מקרי מוות. הדבר קריטי לפעילות העסקית בעיר וכמובן לטובת בריאות התושבים,.