לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעה על סך 2.5 מיליון שקלים כנגד קופת החולים 'מכבי' ובית החולים בילינסון. התביעה הוגשה על ידי אלמנתו של תושב האיזור שנפטר לטענתה כתוצאה מרשלנות רפואית.
על פי כתב התביעה, המנוח שסבל מגורמי סיכון כגון עישון ויתר לחץ דם, פנה בתחילת יוני 2013 לרופא המשפחה בקופת החולים מכבי והתלונן על כאבים ולחצים בחזהו ללא קשר למאמץ. לאחר בדיקה גופנית שעבר שנמצאה תקינה ולאחר שלא נמצא בעל תסמינים כלשהם שוחרר לביתו וצוין כי במידה של הישנות הכאבים יש לפנות לרופא או למיון ואף ניתנה הפניה לכך. למחרת שוב חש כאבים ורופא המשפחה אליו הגיע שנית הפנה אותו למיון.
באותו יום, על פי כתב התביעה, אושפז במחלקה הפנימית, ובמהלך האשפוז עבר בדיקת אק"ג בה הודגמו שינויים חשודים.
2 צפייה בגלריה
(בי"ח בילינסון. צילום: גיל לרנר)
בעקבות כך הועבר למחלקה הקרדיולוגית, שם גויס למחקר קליני שלפי התביעה היה אז בחיתוליו ותוצאותיו לא היו ידועות ובוצע לו צנתור. לאחריו, שב והתלונן המנוח במשך למעלה מחודש על כאבים בחזה בדומה לאלו שחווה לפני הצנתור, הן בפני צוות קופת החולים והן בפני צוות בית החולים. לפי הנטען לא הופנה באותה עת למיון לצורך השלמת הברור וצנתור חוזר, למרות גורמי הסיכון הידועים, הכאבים המתמשכים והעובדה שלקח חלק במחקר נסיוני.
קראו גם >>
כתוצאה מכך אובחנה אצל המנוח היצרות חוזרת ממנה סבל בעורקים, מה שהוביל לאירוע אוטם, הפרעת קצב קטלנית, ובהמשך להתמוטטות שהצריכה החייאה, שכתוצאה ממנה נגרם לו גם נזק מוחי בלתי הפיך. כעבור קרוב לשנתיים אשפוז בבית חולים שיקומי ובמרכז גריאטרי הלך לעולמו.
2 צפייה בגלריה
עו"ד פייל
עו"ד פייל
עו"ד פייל
(פרטי )

אלמנתו של הנפטר שתובעת כעת את הצוותים שטיפלו בבעלה, פנתה לד"ר טובי רסין, מומחה לרפואה פנימית וקרדיולוגיה שקבע באופן חד משמעי כי הטיפול שניתן למנוח היה רשלני וכי הוא הגורם הבלעדי לפטירתו.
לדברי עורכי הדין דוד פייל וגל מרקוביץ' ממשרד עורכי הדין פייל ושות', שמייצגים את האלמנה בתביעה "כל הרופאים המטפלים שטיפלו במנוח לאחר שעבר את הניסוי הרפואי פעלו בניגוד להנחיות ובניגוד לפרקטיקה הנהוגה ברפואה". לדבריהם, הרופאים היו חייבים להפנות את המנוח למיון בבית החולים באופן מידי מששב והתלונן על כאבים בחזה, זאת על אחת כמה וכמה לאור העובדה שהשתתף בניסוי רפואי.
ממכבי שירותי בריאות נמסר: "קיבלנו את כתב התביעה, אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת במסגרת ההליך המשפטי".
מבית החולים בילינסון נמסר: "כתב התביעה התקבל ותגובה על כך תינתן במסגרת ההליך המשפטי".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה