השבוע החליטה עיריית פתח תקוה על סגירת כלל מגרשי הספורט בעיר במטרה להפחית את שיעור התחלואה בקורונה. זאת במקביל לפתיחת הגינות הציבוריות בשעות היום ונעילתן רק בשעות הלילה.
1 צפייה בגלריה
מגרש ספורט בפתח תקוה
מגרש ספורט בפתח תקוה
מגרש ספורט בפתח תקוה
(צילום: דוברות העירייה)
קראו גם:
אלא שבדומה להחלטה הקודמת על סגירת הגינות והפארקים שהייתה בניגוד להקלות משרד הבריאות שאפשרו לאורך כל הסגר שהייה במקומות אלה בתנאי שהמרחק ממקום המגורים לא עולה על 1,000 מטרים, גם סגירת המגרשים אינה הוראה ישירה של מתווה משרד הבריאות.
על פי הנחיות משרד הבריאות לימי הקורונה, ניתן לבצע כל פעילות ספורטיבית של יחיד או אנשים הגרים יחד, ללא הגבלת מרחק, ובתנאי שהיציאה לפעילות היא ממקום המגורים ולא באמצעות רכב. עם זאת מאחר ופתח תקוה עדיין מוגדרת כעיר אדומה יש מי שהבין את הצורך בהחמרת ההגבלות.
לאור הסגר המתמשך, רבים ממתאמני העיר מביעים כעס על ההחלטה. "מגרשי הספורט אינם מהווים מקור הדבקה וסגירתם תדחוף את בני הנוער להסתובב ללא מעש ברחובות ולהעמיס על גני השעשועים בנוער משועמם", טוענת אחת התושבת.
על כך הוסיף תושב אחר ואמר: "לא הבינו שספורט זה חיוני וזה תחת כיפת השמיים? אין שום סיבה ראויה שיסגרו את המגרשים".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע הרלוונטיים שנעשתה במסגרת ישיבת הערכת מצב, הוחלט לפתוח את הגינות הציבוריות במשך היום ולסגור אותן בלילות כדי לא להפריע למנוחת התושבים הגרים בסמוך לגינות. זאת תוך הקפדה על הוראות הסגר וכמובן ללא התקהלויות וכו'.
לעומת זאת, המגרשים הציבוריים מיועדים בדר"כ למשחקים קבוצתיים ואין בהם שימוש אחר. זאת בשונה מספורט יחידני כמו רכיבה על אופניים, הליכה וכדומה. מגרשי הספורט גוררים התקהלויות, מזמינים אנשים מאזורים שונים בעיר (הפרות של הוראת המרחק בסגר), ללא מסכות וכתוצאה מהמאמץ גם פיזור מסוכן של נוזלי גוף - דבר שבהחלט מביא להדבקה. כאמור, לאחר התייעצות בנושא הוחלט למנוע את הכניסה למגרשים לעת עתה, למען בריאות הציבור".
לעדכונים נוספים - חדשות פתח תקוה