הורים בשכונת הדר גנים-עמישב טוענים: העירייה סוגרת מתחם של שלושה גנים ללא ידיעתנו, במהלך שיפגע בנו ובילדים.
הורים לילדים במתחם גנים עוקבים שברחוב יששכר הכולל את שקמה, אודם ו-דגן, הופתעו לגלות כי אין באפשרותם לרשום את ילדיהם לגנים במתחם לקראת השנה הבאה והם פוצלו לגנים נפרדים ברחבי השכונה, לעיתים אף רחוקים יותר מבתיהם.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים בשכונת עמישב פתח תקוה
גן ילדים בשכונת עמישב פתח תקוה
אחד מהגנים באשכול שנסגר
(צילום: מתן דויטש )
"שיבצתי את הבת שלי לגן חובה שבאותו מתחם ולאחרונה קיבלנו הודעה שהיא תשובץ לגן אחר במתחם מרוחק יותר ולא הבנו למה", מספרת אם בגן טרום החובה שבמתחם. "ניסנו לערער אבל הבנו שגן אודם שבמתחם שאמור לשמש כגן חובה כלל לא מופיע ברשימת הגנים אליהם ניתן להירשם".
אלו הסברים קיבלתם?
"מישהי אמרה שיכול להיות שסוגרים את המתחם כי הוא כנראה לא תקני. שמועה אחרת הביאה את ההסבר שניתן בשכונת נווה גן לפיו העירייה מאחדת שם את הגנים ומשבצת עד 32 ילדים בכל גן. אם זו הסיבה, אז אני לא מבינה אותה כי הקורונה עדיין לא מאחורינו אז למה להעמיס? אם זה בנוגע לתקינות המבנים אז נכון שהם ישנים אבל ניתן לשפץ לפי דעתי. אחרי הכל מדובר בצוותים נהדרים שעובדים שם".
איך זה משפיע עליכם בעצם?
"הרבה הורים שיש להם ילדים עם הפרש גילים קטן בחרו לרשום את הילדים לשם כי זה מאוד נוח, בעיקר בחורף, ועכשיו פיזרו את כולם לגנים שונים. חלקם גם יותר מרוחקים מהבית. עכשיו הילדים יאלצו להתאקלם בגנים חדשים ועוד אחרי הבלגן שהיה עם הקורונה. כל השינויים הללו לא פשוטים עבורם. אני לא מבינה למה לא מדברים איתנו לפני שהולכים למהלך שכזה. זאת פשוט הפקרות וחוסר התחשבות. מי בסופו של דבר שולח את הילדים? מי יצטרך להתמודד עם ההשלכות של המהלך? אנחנו ההורים".
ניסיתם לדבר עם גורמים בעירייה?
"פנינו לרמי גרינברג בהודעה אבל הוא לא ענה. אנחנו כרגע קבוצה של הורים שמנסה למצוא פתרון".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשלושה גנים ישנים אשר עלו בהם תקלות רבות במהלך השנה החולפת. בתוך כך, ילדי גן אודם, גן חובה, יעלו בשנת תשפ"א לכיתה א', גן דגן, טרום חובה, התלמידים שובצו בגנים בקרבת ביתם, תלמידי גן שיקמה יעברו כחטיבה אחת לגן לשם. המהלך בוצע לרווחת התלמידים והוריהם, שכן תלמידי הגנים (מלבד אלו שממשיכים לכיתה א') יעברו למבנים חדשים ומזמינים יותר".