פרשת התינוקת יסמין וינטה ז"ל: מחר (חמישי) יחל משפטה של אלונה סטרובנסקי, הסייעת הנוספת בגן 'מאשה והדב' בפתח תקוה בו מצאה התינוקת את מותה כתוצאה מהתעללות.
2 צפייה בגלריה
יסמין ז"ל וגן הילדים מאשה והדב
יסמין ז"ל וגן הילדים מאשה והדב
יסמין ז"ל וגן הילדים מאשה והדב
(צילומים: שאול גולן, מתוך האלבום המשפחתי)
ביולי אשתקד גזר בית המשפט המחוזי בלוד עונש של 17 שנות מאסר בפועל על הסייעת אינה סקיבנקו, שהואשמה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, בנוסף לריבוי עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי.
לפני כחצי שנה הוגש כתב אישום נגד הסייעת הנוספת בגן, אלונה סטרובנסקי, בגין התעללות ומעשי תקיפה תוך גרימת כאב למספר תינוקות. הוריה של יסמין דרשו באמצעות עורך דינם יעקב שקלאר כי תואשם אף היא בהריגתה של ביתם בטענה כי נכחה בחדר בזמן האירוע וצפתה בנעשה אך בקשתם נדחתה כשבימים אלו הם עמלים על הגשת ערעור בנושא. כאמור, מחר (חמישי) יחל משפטה של סטרובנסקי עם הקראת כתב האישום המקורי בדיון שייערך בבית משפט השלום בפתח תקוה.
2 צפייה בגלריה
(עו"ד יעקב שקלאר. צילום: פרטי)
עורך הדין יעקב שקלאר בא כוחם של הורי התינוקת יסמין וינטה מסר כי "הסייעת הזאת אף היא אחראית למותה של יסמין, זאת כאשר הייתה נוכחת בכל זמן רציחתה וחניקתה על ידי סקיבנקו, כשראתה אותה שוכבת במלוא כובד גופה על יסמין. משום מה, בטעות שנתפסה לפרקליטות, לא הואשמה הסייעת הזו בהמתתה של יסמין. בעניין זה קיבלנו הודעה מהפרקליטות שאנחנו מוזמנים להגיש ערר לאחר שנעיין בחומר החקירה הנוגע לכך. זאת בכוונת ההורים האומללים של יסמין לעשות בהקדם האפשרי. אנחנו סבורים שכתב האישום שמייחס לסייעת השנייה התעללות ומעשי תקיפה כנגד תינוקות אחרים, יתוקן ותוסף בו עבירה של המתה בקלות דעת לפחות".