בשנה שעברה נפתחה בקול תרועה רמה שלוחה של רשת אמי"ת בר אילן בפתח תקוה עם כיתה ז' אחת.
אלא שכעת מלינים ההורים על התנהלות בעייתית לאורך כל השנה, כשהשיא מבחינתם הייתה שיחת טלפון שקיבלו לאחרונה מהנהלת המוסד לפיה כיתת ילדיהם נסגרת וכעת ייאלצו למצוא פתרון עבורם בטווח קצר לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה.
ההורים טוענים כי בית הספר שברחוב חפץ חיים נפתח בחופזה כדי לקלוט אליו תלמידים לאחר שראש העירייה, רמי גרינברג, הודיע כי כמות הלומדים מחוץ לעיר תוגבל משמעותית.
"ההרשמה לישיבות מתחילה כבר בסביבות חנוכה ופה ממש התחילו בלחץ לקראת מאי-יוני שכבר כולם היו משובצים", אומרת אחת האמהות. "למרות תחילת ההרשמה המאוחרת נרשמו 25 תלמידים והבטיחו לנו הרים וגבעות".
מה למשל?
"הבטיחו שומר שלא היה, הבטיחו מגמות שונות שלא היו, הבטיחו מעטפת חינוכית ברמה גבוהה עם מורים איכותיים ובסוף קיבלנו מורים חסרי ניסיון, ומורים שהתחלפו, ביניהם מורה לאנגלית שהוחלף פעמיים. נוצר מצב שאם המורה לא מגיע הלימודים הסתיימו מוקדם. גם בעיות אלימות היו בכיתה שבעקבותיהן עזבו מספר ילדים.
מהן התחושות בקרב ההורים?
"כל ההורים בתחושה ש'התגלחו' עלינו. לפני מספר ימים עודכנו שסוגרים את הכיתה בגלל שלא נשארו מספיק תלמידים. בית הספר קיבל 2 כיתות ז' חדשות ואותנו, שערכו עלינו ניסויים מפזרים בבתי ספר אחרים. תחשוב על תלמידים בכיתה ז' שעברו טלטלה במעבר מכיתה ו' לחטיבת ביניים ואחר כך סבלו ממקרי אלימות , ממורים שלא השתלטו, ומעזיבות פתאומיות של מורים ומחנך שפוטר, עכשיו צריכים שוב לעבור לבית ספר אחר. עשיתי אבחון לילד שלי וגיליתי שהשנה נעשה לו נזק הן מבחינה רגשית והן לימודית. אנחנו לא רוצים לעבור על כך בשתיקה".
מה עשיתם בנידון עד כה?
"פנינו להנהלת בית הספר ולהנהלת רשת אמי"ת אבל לא קיבלנו תשובות. כיבדנו אותם והפקדנו בידם את האוצרות שלנו ועכשיו קיבלנו סטירת לחי גדולה. וזה שלא נותנים מענה או הסברים זה מאכזב מאוד. גם מהעירייה אנחנו לא מקבלים הסברים, ויש לנו הרגשה שיש כאן כוונה לטאטא דברים. עוד חודשיים מתחילה שנה חדשה ועכשיו אנחנו צריכים לדאוג איפה הבן שלנו יהיה".
"זה נשמע לא מקצועי, לא סוגרים כיתה כך", אומרת אם לתלמיד אחר מהכיתה. אם המקום ממשיך, מדוע לא עושים מאמצים לרשום ילדים נוספים או להמשיך עם הכיתה הנוכחית? זו שערורייה. יש כאן משהו לא תקין בהתנהלות, במקצועיות, בכבוד להורים ולתלמידים. לא שאלו גם מה קורה עם הילדים מבחינה רגשית. תחשוב מה עובר על ילד שמודיעים לו בוקר בהיר שזהו, הכיתה שלו נסגרת והוא צריך למצוא בית ספר חדש. אנחנו מרגישים חסרי אונים ושאין לנו עם מי לדבר".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה פועלת ביתר שאת לקידום החינוך העל יסודי ברחבי העיר וזאת על מנת לאפשר מענה רחב במוסדות החינוך בפ"ת ולמנוע יציאת תלמידים אל מוסדות מחוץ לעיר. בתוך כך, העירייה פועלת להרחבת מספר מוסדות על יסודיים ובכללם ישיבת אמית כפר גנים, ישיבת צביה וישיבת אמית אלירז ובנוסף הוקם השנה התיכון האיכותי אמית בר אילן פ"ת. נציין בהקשר זה כי העירייה נמצאת במגעים עם הנהלת הרשת להרחבת הפעילות בשנים הקרובות.
"כידוע, שמו של תיכון אמית בר אילן הולך לפניו ובוגריו בולטים בעשייה המגוונת בצבא ובחיים האזרחיים. לצד התהליכים המשמעותיים, בשנת תשפ"א תפתחנה 2 כיתות ז' באמית בר אילן פ"ת. תלמידי שכבה ז' בתיכון אמית בר אילן פ"ת נקלטו בתש"פ וקיבלו במהלך השנה החולפת סל לימודי ברמה גבוהה אשר הקנה להם בסיס איתן לקראת הלימודים בחטיבה. לצערינו, כמות התלמידים שנותרה לאחר שנת הלימודים תש"פ לא עומדת בתקן משרד החינוך שהינו מינימום 21 תלמידים בכיתה.
"בשל כך, התלמידים שובצו בשאר המוסדות של הרשת בפתח תקוה בליווי אישי מותאם ומקצועי. עיריית פתח תקוה תמשיך ללוות את קליטת התלמידים במוסדות ותוודא כי הם ממשיכים לקבל את המיטב הלימודי והאישי בבתי הספר החדשים".
מרשת אמי"ת נמסר בתגובה: "בצוות המורים היה שילוב נכון של מורים ותיקים ובעלי ניסיון לצד מורים צעירים ורעננים ובכיתה היתה השקעה משמעותית. בנסיבות שנוצרו קיבלו כל הגורמים הכרעה כי טובת התלמידים מחייבת את המהלך. הדברים נעשו בשיח כן וישר עם ההורים ובשקיפות מלאה תוך סיוע וליווי התלמידים למקומות הלימוד החדשים".