אתמול בבוקר (שלישי) התקיים כנס היערכות של החינוך העל יסודי בפתח תקוה, בהשתתפות ראש העיריה רמי גרינברג, מ"מ ראש העיר וראש המינהל רון כץ, מנהל המינהל רמי הופנברג, מנהלת האגף ד"ר ירדנה חדד, צוות האגף וכל המנהלים והמנהלות של בתי הספר העל יסודי בעיר.
1 צפייה בגלריה
המפגש עם המנהלים בפתח תקוה
המפגש עם המנהלים בפתח תקוה
המפגש עם המנהלים בפתח תקוה
(צילום: באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה)
הכנס נפתח בשיחה ודיון על האונס המזעזע של הנערה באילת. מנהלי בתי הספר חולקו לקבוצות דיון, שוחחו על הרגשות שלהם בנושא וכיצד מערכת החינוך העירונית יכולה להירתם כדי למגר תופעות מזעזעות מעין אלו.
בתי הספר החליטו על הרחבת תכניות העבודה לשנה הקרובה בנושא של מיניות בריאה, שמירה על מרחב מוגן, העלאת מודעות התלמידים לסיוע של היועצת וצוות המורים, מתן הרצאות ושיח עם פסיכולוגים ואנשי מקצוע ועוד.
קראו עוד:
רון כץ ראש המינהל אמר: "פתח תקוה אומרת לא לאלימות. נפגין אפס סובלנות לאלימות מחד ומאידך נסייע לבתי הספר להכניס תכנים נוספים בנושאי מוגנות, כבוד, סובלנות ומניעת פגיעה באחר. מערכת החינוך בפתח תקוה היא מהטבות שיש ואנו נמשיך לטפח אותה ולצייד את התלמידים במיטב הכלים על מנת שיהיו אזרחים טובים ותורמים".
בהמשך שוחחו המנהלים על התאמת מערכת החינוך בפתח תקוה למגמות העדכניות תוך התייחסות בעיקר לטווח של חמש השנים הקרובות, בהתאם לתחזיות הדמוגרפיות המלמדות על גידול במספר התושבים בעיר ועל תנופת צמיחה משמעותית בשנים האחרונות.
התוכנית נבנית על סמך נתונים המצויים בידי הרשות, משרד החינוך ומקורות נוספים ובהתאם לעקרונות היסוד ולערכים המשותפים אותם זיהו במהלך תהליך האבחון.
ראש העיר רמי גרינברג שיבח את עבודת האגף ואמר "המנהלים והמנהלות הם שותפים שלנו לדרך וביחד נוכל להוביל את מערכת החינוך בעיר להמשך הישגים והצלחות, כל זאת תוך שמירה על הערכים של נתינה, עזרה לזולת ומתן כבוד לאחר.
"אנו שואפים להדק את הקשר בין המעטפת העירונית לקהילות ולתושב, כשהחינוך מהווה ציר מרכזי ועמוד תווך בקהילה. אנו ערים לשינויים החלים בעיר ולמגמות העתידיות של החינוך בעיר ונערכים לכך".