בשבוע שעבר התקיים סיור פיילוט ראשון בשוק במסגרת מיזם תיירותי הקורם עור וגידים בשנה האחרונה, פרי עבודה משותפת של משרד הכלכלה ועיריית פתח תקוה.
1 צפייה בגלריה
קבוצת התיירים בשוק פתח תקוה
קבוצת התיירים בשוק פתח תקוה
קבוצת התיירים בשוק פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
המיזם התיירותי אשר עליו עמלו צוות נשות העסקים בפרויקט meetup בהנחיית טלי ברסקי, כולל הכנת מסלולי תיירות בעיר אשר התמקד בשוק העירוני הוותיק של מרכז העיר, שוק שעד היום נחשב לאחד השווקים הטובים בארץ.
על מנת לספר את סיפורו של השוק הוותיק וחשיבותו בחיי המושבה, החליטו יוזמת התכנית רחל אלון יועצת רה"ע לשוויון מגדרי פיתוח וחדשנות יחד עם חנית שפירא מנהלת 'מעוף' בעיר, קבוצת הנשים והמנחה - להתמקד בהיבט הקולינרי. לשם כך, שולבה הדיאטנית העירונית אסנת בירנבאום אשר יצקה תכנים נוספים וטיפים לתזונה בריאה ונתנה להם ביטוי הלכה למעשה בסיור הפיילוט.
המסלול תובל בקטעי משחק והנחייה של צוות בית שיח נשים, מה שהוסיף צבע וססגוניות לסיור.
בימים אלה מגישות קבוצת נשות העסקים את התכנית העסקית לסיורים בשוק, ובקרוב יחלו סיורים תיירותיים אשר יצאו מבית שיח נשים, הנמצא בסמוך (רחוב מונטיפיורי 3), ויתקיימו בהתאם למגבלות התו הסגול.
ראש העיר רמי גרינברג אמר "זוהי ראשיתו של התגשמות חלום - להפוך את פתח תקוה לאטרקציה תיירותית! למושבה הוותיקה יש סיפור מרתק והשוק, כמו גם בית שיח נשים, בית הדפוס, בית הכנסת הגדול ועוד מוקדי עניין במרכז העיר והסביבה, הם אתרים מעניינים ומרתקים ואנשים מהעיר ובוודאי מחוצה לה, אינם מכירים אותם. אני שמח על היוזמה ומודה לכל הנשים שלקחו בו חלק. היוזמה שלהן היא לכשעצמה בבחינת פריצת דרך שתוביל לפעילות פורה ומרתקת".