לא כך ציפו תושבים בהדר גנים להתעורר השבוע. לטענתם, הבוקר (רביעי) בשעה 6:30 עובד עירייה עשה שימוש בציוד גינון ברחוב מנחם בגין וגרם למטרד רעש בניגוד לחוק.
1 צפייה בגלריה
עבודות הגינון המרעישות מחוץ לבתי המגורים
עבודות הגינון המרעישות מחוץ לבתי המגורים
עבודות הגינון המרעישות מחוץ לבתי המגורים
(צילום: פרטי)
על פי התקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), תשנ"ג-1992, אין להפעיל ציוד גינון מרעיש באזורי מגורים בין השעות 19:00 ל-07:00 למחרת. כמו כן, חל איסור להשתמש במפוח עלים בכל שעות היממה אם הוא מהווה מטרד לתושבים.
אלא שכאמור, לפי תושבים ברחוב מנחם בגין, עובדי העירייה פעלו הבוקר בניגוד לתקנות. "בשעה 06:30 התעוררנו כולנו מרעש מחריד ולא יכולנו לחזור לישון", מספר בנימין, תושב הרחוב. "זה היה כתוצאה מציוד גינון בו עשה שימוש עובד עירייה ולפי דעתי היה מדובר גם במפוח עלים".
ניסית לברר את העניין?
"לאחר שחזרתי מהתפילה פניתי לעובד, אבל הוא לא ידע טוב עברית ומסר לי את המספר של המנהל שלו. יצרתי איתו קשר והוא שאל אותי ''מה אתה רוצה, שנעבוד בשעה 10?'. לאחר שטענתי שזה לא בסדר, הוא ענה לי 'בסדר, אין בעיה, יאללה'. פתחתי קריאה ב- 106 ושם זה הסתיים בינתיים. מעבר לעניין המוסרי, זה בניגוד לחוק וזו שערורייה שהעירייה לא מכבדת אותו. אני מקווה מאוד שהפניה תענה והנושא יטופל".
מהעירייה נמסר: "נראה כי לאחר שנים שבהן הגיעו תלונות על חוסר עשייה מספקת בשכונה, בשנים האחרונות מגיעות תלונות דווקא על העשייה המרובה. שכן, באזור המדובר נעשות מגוון עבודות גינון ושדרוג צמחיה לרווחת התושבים. לגופם של דברים, השעה בה ביצע קבלן הגינון את העבודות אינה תקינה והנהלים יחודדו שוב לכלל הקבלנים ועובדי הגינון של הרשות. כמו כן, לאחר בדיקה עולה כי הקבלן ביצע את העבודה על ידי חרמש מוטורי ולא על ידי מפוח עלים האסור בשימוש. ככל שנעשה שימוש במפוח עלים, העירייה קונסת בהתאם את הגננים שמפרים את ההוראות בנושא".