בימים בהם אזרחי המדינה פושטים על המדפים במרכולים הגדולים שהפכו בעל כורחם ל"מרוויחים" של משבר הקורונה, גם בעלי המכולות והמינימרקטים השכונתיים מדווחים על עלייה במכירות ובמשלוחים. עם זאת, לא בטוח מבחינתם כי הם מרוצים מהעניין, שכן הם מספרים כי היו מעדיפים לחזור לשגרה שלפני התפרצות הנגיף.
1 צפייה בגלריה
אורי זלוף במכולת
אורי זלוף במכולת
אורי זלוף במכולת
(צילום: תומי הרפז)
"אנשים ממשיכים להגיע ויש גם עלייה בכמות המשלוחים", מספר אורי זלוף הבעלים של "מרקט הצומת-זלוף" ברחוב דגל ראובן בשכונת כפר גנים בפתח־תקוה. "הלקוחות מעדיפים שהמצרכים יגיעו עד אליהם הביתה מאשר לצאת אפילו למכולת כדי שלא יהיו בקרבת אנשים אחרים".
אז מי בכל זאת הלקוחות שמגיעים אליך?
"יש לנו לקוחות קבועים כבר שנים רבות ויש לא מעט שרואים את התורים שיש בסופרים הגדולים ומעדיפים את המכולות הקטנות והשכונתיות. לקוחות שמגיעים מספרים לי שכבר הגיעו לסופר שנמצא לא רחוק ממני וברגע שראו את כמות האנשים שממתינים בחוץ, חישבו מסלול מחדש והחליטו לבוא אליי".
איך זה מרגיש לעבוד בתקופה הזאת?
"לא פשוט בכלל למרות ההכנסות. יש חשש כי אתה לא יודע מי היה והיכן לפני שהגיע לכאן. אני מקפיד לשמור על ההנחיות של משרד הבריאות ולא מכניס יותר משני קונים בבת אחת. יש כאלו גם שרואים אנשים בתוך המכולת אז אוטומטית ממתינים בחוץ. בנוסף, אני מקפיד להיות עם מסיכה וכפפות ומצויד באלכוג'ל".
איך אתה נערך עם אספקת המוצרים?
"כרגע יש מחסור גדול של ביצים. אנשים באים אליי מכל קצוות העיר כדי לחפש. יש גם מחסור בעוגיות לפסח ותבלינים למיניהם. כנראה שלא כולם נערכו כמו שצריך. אני לא יודע מה יהיה עם הדברים האלו. כרגע אני לא רואה את הסוף של התקופה הזו".
גם אבנר מנצור מ"מינימרקט מנצור" ברחוב דוד רמז בשכונת פג'ה בפתח־תקוה היה מעדיף לא להיקלע למצב הנוכחי למרות ריבוי הלקוחות. "זה רע מאוד", הוא אומר. "אנחנו מוכרים יותר ומוציאים יותר משלוחים אבל לא נעים לראות את הפאניקה וההיסטריה של התושבים שמגיעים לכאן. הייתי מעדיף לחזור לשגרה, ללא ספק".
איך אתם ממלאים אחר הנחיות משרד הבריאות?
"אנחנו מתמגנים בכל מה שצריך. כשרואים שמצטברים בחנות לקוחות מעבר לכמות המותרת, אנחנו מפסיקים להכניס. יש חשש להידבק אבל מה אפשר לעשות? צריכים להתפרנס".
דווקא בנוגע לאספקת המוצרים משיב מנצור כי "אצלנו יש הכל, כולל נייר טואלט. אני דואג להביא מהיכן שאפשר כדי שלא יחסר".