בעקבות הודעת עיריית פתח תקוה אתמול (ראשון) על קריאת אולם ספורט בכפר גנים על שם איחוד האמירויות: ביקורות רבות נשמעות מצד תושבים וחברי אופוזיציה.
2 צפייה בגלריה
איחוד האמירויות
איחוד האמירויות
איחוד האמירויות
(צילום: shutterstock)
כזכור, העירייה הודיעה כי אולם הספורט החדיש שנבנה בתיכון משה ארנס ייקרא "אולם ספורט ופנאי – איחוד האמירויות", וזאת בעקבות נרמול היחסים עם המדינה שצפויה לחתום בקרוב על הסכם שלום עם ישראל.
קראו גם:
אלא שמאז ההודעה, נשמעת ביקורת רבה ברחבי העיר על ההחלטה. תושבים וחברי אופוזיציה טוענים כי מדובר במהלך נוסף של ראש העירייה לטובת יחסי ציבור לאחר קריאת כיכרות בעיר על שם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ והורי ראש הממשלה בנימין נתניהו.
"זו פשוט החלטה הזויה לקרוא אולם ספורט בתוך בית ספר על שם מדינת ערב", אומר תושב כפר גנים. "במקום להנציח אנשי עשייה, אישי תרבות, מתוך מדינת ישראל והעולם היהודי מנציחים מדינת ערב. ילד שנכנס לבית הספר על שם משה ארנס יידע מי היה, איך פעל למען המדינה מה הייתה תרומתו, אבל ילד שנכנס לאולם הספורט על שם האמירויות מה יבין?".
תושב אחר ציין: "איך איחוד האמירויות תרמו לפתח תקוה בדיוק? למה לא לקרוא על שם דמות מהספורט בעיר או על שם מישהו אחר שתרם לנו בדרך כזו או אחרת?".
גם ראש העירייה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, אורי אהד, תקף את המהלך ואמר: "איך העירייה כבר החליטה? הייתה ועדת שמות? הייתה ישיבת מועצה? אנחנו נתנגד לצעד הפופוליסטי וההזוי הזה שנועד רק כדי שגרינברג ישיג כותרות על חשבון ביזוי פתח תקוה. הסכם השלום עוד לא נחתם, ועדיין לא ברור איך יהיה. סיימנו להנציח אישי ציבור מקומיים וארציים בעלי שם? ברור שלא אבל זה נותן פחות כותרות עם השם גרינברג".
2 צפייה בגלריה
הדמיית אולם הספורט החדש בפתח תקוה
הדמיית אולם הספורט החדש בפתח תקוה
הדמיית אולם הספורט החדש בפתח תקוה
(הדמייה: באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה)
מנגד, ישנם תושבים שנשמעים מרוצים מההחלטה. "עכשיו, יהיה לנו אולם עם שם זהה לאצטדיון של קבוצת ארסנל באנגליה", ציין אחד מהם.
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "טענות חסרות בסיס ומנותקות מהנעשה במציאות. הנהלות העיר הקודמות הנציחו את מלך חסן השני וכן שמות של מדינות כמו שוודיה, דנמרק ועוד. מדובר בהנצחות מקובלות שמתקיימות כמעט בכל עיר בישראל. בפרט כאשר מדובר בשלום היסטורי עם מדינה מוסלמית אשר יכול להניב בהמשך גם קשרי חוץ בין הערים והשקעות בתחומים שונים כמו מסחר, תרבות ועוד.
"מדובר במדינה עם הרבה מאוד משאבים שהשקיעה בין היתר גם באיצטדיון בסכנין. מעבר לעובדה כי פתח תקוה יכולה להרוויח מהמהלך הזה, מדובר במאורע לאומי ובהסכם שכל ישראלי מצפה לו. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, פועל כדי להנציח גם את השמות שבמשך שנים היו תקועים וכן לתת את הכבוד הראוי לאישיים החשובים שהשפיעו על העיר ועל המדינה כולה".