עצים קורסים, הפסקות חשמל. הסערה שאמורה ללוות אותנו לאורך סוף השבוע החלה לתת את סימניה: לקראת השעה 18:00, קרס עץ על כביש ברחוב מנחם בגין פינת בן אליעזר בשכונת הדר גנים. מדובר בשעה בה התנועה ברחוב ערה, כך שרק במזל לא נרשמו נפגעים.
3 צפייה בגלריה
העץ ברחוב בגין
העץ ברחוב בגין
העץ ברחוב בגין
(צילום: מתן דויטש)
3 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה במקום
כוחות המשטרה במקום
כוחות המשטרה במקום
(צילום: מתן דויטש)
זהבה יהודאי, הייתה ברכבה, במרחק מטרים מהקריסה. "אני נוסעת וראיתי את העץ נופל לאט לאט ובלמתי", היא מספרת, "פשוט מפחיד. קרה לי נס מול העיניים". שעה קלה לאחר הנפילה הגיעו לשכונה אנשי 'איחוד הצלה' ואנשי העירייה, שחסמו את הכביש לתנועה.
3 צפייה בגלריה
העץ שקרב ברחוב אליעזר פרידמן
העץ שקרב ברחוב אליעזר פרידמן
העץ שקרב ברחוב אליעזר פרידמן
(צילום: ירון קדושים)
לא רחוק משם, בכניסה לקניון סירקין, ברחוב אליעזר פרידמן, קרס עץ נוסף ושני נתיבים נחסמו לתנועה. בנוסף, מדוברות מערך הכבאות נמסר כי תחנת פתח תקווה טיפלו בכ-12 אירועים בהם היו לכודים במעליות. "רוחות חזקות באזור גרמו להפסקות חשמל אשר גרמו למעליות להיתקע. תחנת אזורית פתח תקווה נערכה לקראת מזג האוויר הצפוי והיחידה לחילוצים מיוחדים-יל"מ תוגברה אף היא ולוחמי היחידה ערוכים לכל תרחיש".
מחברת החשמל נמסר: "עקב מזג האוויר הסוער והרוחות העזות מורגשות הפסקות חשמל בכמה אזורים, בינהם פתח תקווה וראש העין . חברת החשמל תגברה את צוותי השטח. עובדי חברת החשמל פועלים להחזרת האספקה הסדירה מהר ככל שניתן. יחד עם זאת, אנו מבקשים להדגיש כי תיקון חוטים קרועים ופגיעות ברשת ההולכה, בשל הרוחות העזות, עשוי להימשך מספר שעות ועל הציבור להיערך בהתאם. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות הזמנית ופועלים להחזרת אספקה סדירה".
מדוברות מד"א נמסר כי "בשל הרוחות, הגשם ומזג אוויר הקר שצפוי לפקוד בסוף השבוע אזורים רבים ברחבי הארץ, במד"א ערוכים על מנת לטפל בחולים ובנפגעים שונים כתוצאה מנזקי מזג האוויר. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים בשטח לנקוט בשורת צעדים שתביא אותם למוכנות הגבוהה ביותר, על מנת שיוכלו להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי לתושבים, גם בתנאי שלג ומזג אויר סוער".